וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עסקת שליט תיסגר בביקור ברק במצרים"

ניר יהב וספי קרופסקי

24.12.2007 / 9:32

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" מדווח כי במהלך ביקורו של שר הביטחון במצרים, ייסגרו פרטי העסקה שתכלול שחרור 500 אסירים פלסטינים

העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט צפויה להיסגר במהלך ביקורו של שר הביטחון אהוד ברק ביום רביעי במצרים. כך דיווחו מקורות מערביים לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. העיתון מדווח עוד כי העסקה תכלול גם שחרור 500 אסירים פלסטינים, שרובם נעצרו לפני שנת 2000, מועד פרוץ אינתיפאדת אל-אקצא.

מקורות מערביים אמרו לעיתון כי העסקה תכלול גם שחרור של חברי פרלמנט פלסטינים שנעצרו לאחר חטיפתו של שליט בחודש יוני לפני שנה וחצי. לפי הדיווח, העסקה צפויה לכלול הפסקת אש, במסגרתה יפסיק חמאס לשגר רקטות קסאם ויכפה גם על שאר הארגונים לעשות כן. שלושה חודשים לאחר הפסקת האש, ייפתח דיאלוג פנים-פלסטיני שמטרתו הקמת ממשלת אחדות. דברים דומים בנוגע לפרטי העסקה נמסרו על ידי מקור פלסטיני לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

בכיר החמאס, מוסא אבו מרזוק, אישר בראיון לעיתון כי באחרונה חודש המשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור שליט. לדבריו, המצרים מתווכים בין חמאס לישראל, אם כי ישראל פונה למתווכים אחרים כדי שיתערבו בנושא. אבו מרזוק הכחיש את הדיווחים הישראליים לפיהם ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, איגרת לממשלת מצרים דרך מתווכים ובה נכתב כי חמאס מוכן להגיע להודנה עם ישראל ברצועת עזה.

בתוך כך, הקריטריונים להגדרת מחבלים "עם דם על הידיים" ייבחנו היום בוועדת שרים מיוחדת. ראש הממשלה אהוד אולמרט, שנפגש אמש עם בני משפחתו של שליט, הורה על הרכבת הוועדה המיוחדת שבראשה יעמוד המשנה לראש הממשלה חיים רמון. עד כה נמנעה הממשלה משחרורם של מחבלים עם "דם על הידיים", אולם ההערכות הן שהקריטריונים יוגמשו במסגרת המאמצים לשחרורו של שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully