וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניתן לשחרר את ברגותי בעסקת שבויים"

24.12.2007 / 8:35

מתן וילנאי אמר כי ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לפדות חיילים שבידי האויב. "ברגותי הוא מנהיג של רוצחים, אך לא רצח בעצמו"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי אמר היום (שני), כי במסגרת עסקת שבויים ראויה מול הפלסטינים ניתן יהיה לשחרר את מנהיג התנזים הכלוא בישראל מרוואן ברגותי. לדברי וילנאי, "ברגותי הוא אמנם מנהיג של רוצחים, אך לא רצח במו ידיו". הוא הדגיש בראיון לקול ישראל, כי "בשל היותו מנהיג יש לברגותי מעמד מיוחד וצריך להתייחס אליו בהתאם".

וילנאי אמר כי ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה כדי לפדות חיילים המצויים בידי האויב, ובכלל זה שחרור אסירים. בימים האחרונים בוחנת הממשלה אפשרות להגמיש את הקריטריונים לשחרור אסירים שהיו מעורבים בטרור, ומוגדרים כיום כ"אסירים עם דם על הידיים".

סופיין אבו זיידה, השר לשעבר לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, הגיב על דבריו של וילנאי ואמר כי הוא סבור שמדובר ב"גישה נבונה מאוד". לדברי אבו זיידה, "ממשלת ישראל יושבת היום אחרי 11 שנה לפתור לעצמה את הבעיה שהיא יצרה לעצמה ב-96, כשבנימין נתניהו היה ראש ממשלה וישראל הרחיבה את ההגדרה של דם על הידיים".

מרוואן ברגותי, בן 49, היה אחד ממנהיגי השטח באינתיפדה הראשונה. עם תחילת האינתיפדה השנייה הוא הנהיג את התנזים. במהלך מבצע חומת מגן הוא נתפס על ידי חיילי יחידת דובדבן והובא למשפט. ב-2004 הוא נידון לחמישה מאסרי עולם מצטברים על חמש רציחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully