וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב נדחתה ההצבעה על התקציב

ספי קרופסקי

24.12.2007 / 7:02

ישיבת ועדת הכספים נדחתה בשנית בשל מחלוקת עם משרד האוצר. הגמלאים: נלך עד הסוף, גם במחיר יציאה מהקואליציה

לאחר 11 שעות של דיונים שהחלו אתמול (ראשון) בבוקר, החליט יו"ר ועדת הכספים של הכנסת סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) לפזר את הישיבה, בה הייתה אמורה להתבצע ההצבעה על חוק ההסדרים ועל תקציב המדינה לשנת 2008. הישיבה תחודש הבוקר, לאחר שבמשך היום לא הגיעה הוועדה להסכמה עם משרד האוצר.

כתב "הארץ", צבי זרחיה, מוסיף:

ביוזמתו של מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ איתן כבל, חתמו סיעות העבודה, הגמלאים, ש"ס וישראל ביתנו על דרישה להוציא מחוק ההסדרים את הסעיף המטיל דמי ביטוח לאומי על עקרות הבית בסך של 86 שקלים בחודש, הקובע כי תימשך הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, ויימשך קיצוץ של 4% בקצבאות הביטוח הלאומי. הוצאת הסעיפים הללו מחוק ההסדרים תגרום לחסר של 755 מיליון שקל בתקציב המדינה לשנת 2008.

הממונה על התקציבים באוצר קובי הבר איים שאם הח"כים והסיעות "יתלשו סעיפים מחוק ההסדרים", האוצר יציע לבצע קיצוץ בסעיפים אחרים.

סיעת ישראל ביתנו דרשה מהאוצר להקצות בשנת 2008 כ-200 מיליון שקל לפי יעדים שייקבעו על ידה, ובכלל זה 120 מיליון שקל לארבעה בתי חולים בפריפריה: נהריה, צפת, טבריה, ואשקלון. יו"ר ישראל ביתנו השר אביגדור ליברמן תבע את הסכום בטענה שבניגוד ליתר המפלגות, מפלגתו לא חתמה על הסכם קואליציוני שלפיו יוקצו כספים ליעדים מסוימים. יו"ר ועדת הכספים מטעם ישראל ביתנו ח"כ מיסז'ניקוב התנגד לחתום על סעיף שבו מתחייבת הסיעה להתנגד לכל ההסתייגויות בתקציב ובחוק ההסדרים.

סיעת הגמלאים הודיעה כי לא תוותר על דרישתה להוציא מחוק ההסדרים את הקפאת קצבאות הביטוח הלאומי, וכי "תלך עם הנושא עד הסוף אפילו אם יהיה צורך ביציאה מהקואליציה". הקואליציה לחצה על יו"ר הסיעה, ח"כ יצחק גלנטי, המשמש כיו"ר ועדת העבודה והרווחה לכנס מחר את הוועדה כדי לאשר את המשך הקפאת הקצבאות. לדברי גלנטי, "לא ייתכן כי דווקא אנו, שנשלחנו על ידי ציבור הקשישים כדי לשמור עליו מגזירות האוצר, ניתן את ידינו לגזילה כל כך אכזרית הפוגעת בציבור הנזקק ביותר".

מו"מ להגדלת סל התרופות

ח"כ אבישי ברוורמן (עבודה) הודיע שהוא מתכוון לצרף הסתייגות לחוק המעלה את יעד תוספת ההוצאה בתקציב המדינה לשנת 2008 מ-1.7% ל-2.5%. אל ברוורמן הצטרפו הח"כים אורית נוקד ושלי יחימוביץ, וכן נציגים מהאופוזיציה. אישור ההסתייגות בוועדה הכספים עלולה לגרום למשרד האוצר למשוך את התקציב. ברוורמן אמר כי התוספת של 1.8 מיליארד שקלים יחולקו בין יעדים מוגדרים בנושאי הגמלאים, הבריאות, חינוך והשכלה גבוהה והפריפריה.

במקביל לכך המשיך ח"כ חיים אורון (מרצ) במו"מ עם משרד האוצר להגדלת התקציב לסל התרופות ב-130-150 מיליון שקל בכל שנה עד לשנת 2013. יו"ר הקואליציה ח"כ אלי אפללו (קדימה) לחץ להגדיל את תקציב מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת ביותר מ-150 מיליון שקל.

בכנסת מעריכים כי למרות חילוקי הדעות בסופו של דבר התקציב וחוק ההסדרים יאושרו בקריאה השנייה והשלישית עד סוף דצמבר. אם לא יאושר התקציב עד מועד זה תתנהל המדינה בשלושת החודשים הראשונים של 2008 בתקציב חודשי שייגזר מתקציב המדינה בשנת 2007, שהוא נמוך יותר. אם התקציב לא יאושר בקריאה השנייה והשלישית עד ל-31 במרץ 2008 הכנסת תתפזר וייערכו בחירות כלליות לכנסת, צעד שמפלגות הקואליציה לא מעוניינות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully