וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נפרסם מכרזים לבניית 19 כורים

ניר יהב

23.12.2007 / 22:20

דובר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האירני אמר כי כל אחד מהכורים יהיה בעל הספק של אלף מגה-וואט. לדבריו, בקרוב תחל בנייתם

אירן תפרסם בזמן הקרוב מכרזים לבניית 19 כורים גרעיניים לייצור חשמל, בעלי הספק של אלף מגה-וואט. כך אמר (ראשון) דובר ועדת הביטחון הלאומי בפרלמנט האירני, כאזם ג'לאלי.
בשיחה עם עיתונאים ציין ג'לאלי כי "אירן נוקטת בצעד זה לאור החלטה של הפרלמנט לייצר 20 אלף מגה-וואט של חשמל גרעיני שצריכה המדינה". ג'לאלי הביע תקווה כי בקרוב יחל תהליך החניכה של הכורים והפעלתם.

הבכיר האירני ציין עוד כי כישלונה של ארצות הברית בהגבלת משלוחי הדלק הגרעיני מרוסיה לאירן מוכיח כי היא אינה מסוגלת לכפות את רצונה על מדינות אחרות.

לפני מספר ימים אמר מומחה גרעין בכיר ברוסיה כי הכור הגרעיני של אירן שנבנה בבושהר לא יהיה פעיל לפני סוף 2008. במהלך ביקור בסין אמר סרגיי שמטקו, נשיא החברה הממשלתית הרוסית אטומסטרוי-אקספורט: "לא ברור עדיין מהו התאריך המדוייק שבו תושלם בניית הכור בבושהר, אך אני יכול לומר בוודאות שהכור לא יחל לפעול לפני סוף 2008".

קודם לכן מסר בכיר בפרוייקט הגרעין האירני כי היחסים האסטרטגים בין אירן לרוסיה ילכו ויתהדקו בעתיד. מוחמד סעידי, המכהן כסגן ראש הוועדה לאנרגיה אטומית באירן, הסביר כי לאחר שרוסיה העבירה לאירן דלק גרעיני לכור הגרעיני בבושהר, יתחזקו הקשרים בכל התחומים בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully