וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הקליטה: שפל בעלייה לישראל

גידי ויניש

23.12.2007 / 20:02

מספר העולים שהגיעו לארץ השנה הוא הנמוך ביותר מאז 1989. מספר העולים מחבר המדינות ירד ב-15%. השר אדרי: צריכה להידלק נורה אדומה

מספר העולים שעלו לישראל השנה הוא הנמוך ביותר מאז 1989, כך עולה מנתונים שפרסם היום (ראשון) משרד הקליטה. לפי הנתונים, בשנת 2007 עלו לישראל כ- 19,700 עולים חדשים, ירידה של 6% מנתוני העלייה של השנה שעברה. הירידה המשמעותית ביותר, העומדת על 15%, נרשמה במספר העולים מחבר המדינות.

ממשרד הקליטה נמסר עוד כי למרות הירידה במספר העולים ממדינות חבר העמים, נרשמה בשנה האחרונה עלייה במספר העולים מצפון אמריקה וממערב אירופה. לדבריהם, התקציב הקרוב כולל בתוכו תוספת תקציב למשרד.

שר הקליטה יעקב אדרי אמר בתגובה לנתונים כי "השפל בעלייה צריך להדליק נורה אדומה אצל כולנו. יש לעשות הכל כדי להגדיל את קצב העלייה לישראל ולהפיח חיים במפעל הציוני החשוב ביותר בתולדות המדינה". השר אדרי הוסיף כי "משרד הקליטה ישקיע בשנים הקרובות משאבים גדולים להגדלת היקף העלייה, תוך פיתוח תוכניות ייחודיות ותמיכה בארגונים מעודדי עלייה".

מהנתונים עולה עוד כי כיום חיים בארץ כמיליון ו-140 אלף עולים המהווים כ-15% מכלל האוכלוסייה. שליש מביניהם הם מברית המועצות לשעבר ו-19% מביניהם עלו לארץ מאתיופיה. העולה המבוגרת ביותר היא בת 99 ועלתה לארץ במאי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully