וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכם עד 13 בינואר - או ביטול הסמסטר"

גידי ויניש

24.12.2007 / 7:52

ראשי האוניברסיטאות החליטו כי אם לא יושג הסכם עם המרצים תוך 20 יום, יבוטל הסמסטר. לדבריהם, הם יפנו לביה"ד לעבודה כדי להוציא צווי מניעה נגד המרצים השובתים

ועד ראשי האוניברסיטאות החליט אמש (ראשון) כי אם לא יושג הסכם עם המרצים עד ה-13 בינואר, יבוטל סמסטר א' של שנת הלימודים הנוכחית. עוד הוחלט בישיבת החירום, כי במידה שיושג הסכם והלימודים יתחדשו במועד, שנת הלימודים תסתיים ביולי והבחינות לסמסטר השני יתקיימו במהלך אוגוסט. ראשי האוניברסיטאות הודיעו גם כן שייפנו לבית הדין לעבודה כדי להוציא צווי מניעה למרצים השובתים.

מהסגל האקדמי נמסר בתגובה להחלטת ראשי האוניברסיטאות, כי "לא מאוחר מדי להיכנס למשא ומתן קדחתני בהתערבות ראש הממשלה". גורמים בקרב הסגל הבכיר אף הביעו תמיהה על כך שראשי האוניברסיטאות, שעד עתה עמדו לצדם של המרצים, עשו לפתע "זיגזג" ויישרו קו עם הצעת האוצר. המרצים התייחסו לפגיעה בסטודנטים ואמרו כי "אנו יודעים שהסטודנטים נושאים בנטל, אולם מבחינתנו השביתה היא המפלט האחרון". לדבריהם, "הצענו לאוצר לשבת למו"מ כבר לפני שנה, אולם אף אחד לא התייחס אלינו".

יו"ר אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב גיל גולדנברג אמר בתגובה כי "במקום להתעסק באיומים הדדיים, אני קורא לכל המעורבים במשבר להיכנס לחדר, ולא לצאת ממנו עד שיעלה עשן לבן. לא הסטודנטים ולא המשק הישראלי, יוכלו לעמוד בביטול הסמסטר".

המרצים דחו הליך הבוררות

קודם לכן הפציר יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות, פרופ' משה קוה, בראשי הסגל האקדמי הבכיר לשקול בשנית את הצעת הבוררות של האוצר. המרצים דחו אתמול את הצעתו של שר האוצר רוני בר-און לפנות לבורר שיכריע בסוגיית השחיקה בשכר המרצים. פרופ' קוה אמר כי "הצעת האוצר הוגנת וראויה והאחריות לסטודנטים מחייבת לקבלה".

הסגל האקדמי הבכיר דחה את הצעת האוצר לבוררות. "מדובר בהליך ארוך ומסורבל שבין השאר פוגע ברבים מהמרצים שיוצאים לגמלאות". לדבריהם, "אנו רוצים להגיע לפתרון מיידי ללא עיכובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully