וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסאם נפל במרכז שדרות - אין נפגעים

גידי ויניש ויהושע בריינר

23.12.2007 / 20:39

הקסאם נחת סמוך לתחנת המשטרה בעיר, רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח. קודם לכן נפל קסאם ליד מפעל "קרלסברג" באשקלון

רקטת קסאם נפלה הערב (ראשון) בתחנת המשטרה בשדרות. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לקיר חיצוני של בית סמוך. רקטה נוספת נחתה בשטח פתוח מחוץ לעיר. גם בתקרית זו איש לא נפגע.

מוקדם יותר הערב נפלה רקטת קסאם בחצר מפעל "קרלסברג" באזור התעשייה באשקלון. ממגן דוד אדום נמסר כי איש לא נפגע ולא נגרם נזק. בצהריים ירו הפלסטינים שלוש רקטות קסאם לעבר המועצה האזורית שער הנגב והמועצה האזורית אשכול. בשתי התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

בתוך כך, אישר הבוקר הקבינט המדיני ביטחוני את התקציב לפיתוח מערכת "כיפת ברזל" ליירוט ולהשמדה של רקטות קסאם. תקציב המערכת בחמש השנים הקרובות יעמוד על 811 מיליון שקלים, והיא תכנס לפעילות מבצעית בעוד כשנתיים וחצי.

את המערכת פיתחה הרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). המערכת פועלת על ידי איתור שיגור הרקטה באמצעות מערכת "צבע אדום", המתריעה מפני ירי קסאמים. מכ"ם מתוצרת חברת "אלתא" יעקוב אחר הרקטה במעופה, ושנייה לאחר האיתורה ישוגר מן הקרקע טיל שיירט אותה בעודה נמצאת בגובה רב. אם תחומש הרקטה בראש נפץ לא קונבנציונלי, החומר המסוכן יפוזר הרחק מהקרקע.

ועדה מיוחדת במפא"ת, מינהל פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון, בחנה 14 הצעות למערכות הגנה מפני רקטות ובחרה לפני כמה חודשים ב"כיפת ברזל". המערכת אושרה על ידי שרי הביטחון, עמיר פרץ וברק. עלות כל טיל יירוט נעה בין 30 ל-40 אלף דולר. ברפא"ל הבהירו כי המערכת תחשב את מקום הנפילה המשוער של הרקטה, ואם היא צפויה ליפול בשטח פתוח היא לא תיורט.

ראש הממשלה אהוד אולמרט החליט על פיתוח המערכת בחודש ינואר האחרון, יחד עם שר הביטחון דאז עמיר פרץ. סגן שר הביטחון באותה תקופה, אפרים סנה, אמר כי המערכת תעזור במתן "הגנה מושלמת" לישראל מפני איום הרקטות ארוכות הטווח.

אולמרט שלל היום את הצעת החמאס להפסקת ירי הקסאם לעבר ישראל תמורת הפסקת פעילות צה"ל ברצועת עזה. לדבריו, אין למדינת ישראל שום עניין לנהל משא ומתן עם גורמים שאינם מכירים בתנאי הקוורטט. "זה נכון לגבי החמאס וזה נכון לגבי הג'יהאד האסלמי", אמר אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully