וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות בתאילנד: טקסין המודח חוזר להשפיע

23.12.2007 / 17:08

אחרי ספירת 86% מהקולות, מסתמן ניצחון סוחף למפלגתו של טקסין. ראש המפלגה התקשר לטקסין הגולה בלונדון ובירך אותו

מפלגתו של טקסין שינווטרה זכתה היום (ראשון) ברוב גדול בבחירות הדמוקרטיות הראשונות בתאילנד מאז ההפיכה לפני כשנה. עם ספירת 86% מהקולות, המפלגה השיגה 231 מקומות בפרלמנט מתוך 480. זוהי הצבעת אי אמון במהלך שגרם להדחתו של טקסין בהפיכה צבאית.

מנהיג "מפלגת הכוח העממית" (PPP) של תאילנד, סמק סונדרווג', אמר כי הוא שוחח עם טקסין, הגולה בלונדון, ובירך אותו. "זהו ניצחון למדינה. תאילנד איבדה את החופש ב-19 בספטמבר לפני שנה בלי סיבה ראויה", אמר סמק והוסיף שהוא בהחלט מתכוון להיות ראש ממשלה.

כעת לא ברור כיצד יגיב הצבא, שקיבל גיבוי מהמלך, לתוצאת הבחירות. יש שאומרים שעלייתו של סמק, שהוא למעשה עושה דברו של טקסין, תגרום להפיכה נוספת. אחרים סבורים שהממשלה הזמנית, שמונתה על ידי הצבא, תנסה לגרום לפסילת הבחירות בטענה לאי סדרים. לדעת פרשנים, אם ההפרש אחרי ספירת הקולות יהיה קטן, יהיה קל יותר לטעון שהבחירות לא היו לגיטימיות. אולם אם הוא יוסיף לעמוד על 40-50 מושבים, יהיה קשה מאוד לפסול את התוצאות ולהתעלם מהן.

סמק אמר שהוא מוכן להקים קואליציה שתכלול מפלגות אחרות, אבל הצבא היה מעדיף לראות את המפלגה הדמוקרטית, המתחרה של ה-PPP, בראש הקואליציה. למפלגה הדמוקרטית יהיו ככל הנראה 160 מושבים וצופים שממשלה בראשותה לא תוכל להחזיר מעמד זמן רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully