וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלאסיקו בלי כוכבים

מיקי יואכים

22.12.2007 / 16:53

כל שנה ממתינים למשחק הזה בכל מקום על הגלובוס בו מתעניינים בכדורגל. הבעיה היא שהפעם הכוכבים הנוצצים לא יהיו שם

כבר לפני שבוע נודע שלאו מסי לא יוכל לשחק במפגש הקרוב ה"קמפ-נואו". האיש שכולם החלו לקבל את עובדת היותו מנהיג בארסה החדש, במקום רונאלדיניו שכנראה יעלה, אם בכלל, רק מהספסל. רייקארד ערך שיחה אישית מיוחדת עם הברזילאי לקראת המשחק וניסה בה להחזיר את הברזילאי לחיים או אולי לנסות להבין את מצבו הפסיכולוגי של "רוני". הוא נתקל במבט אטום וחומה של חוסר הבנה. ולמרות שכל שאר השחקנים לקבוצה, להוציא אולי את "הכבשה השחורה", אדמילסון, תומכים ברונאלדיניו, הסיכויים לראות אותו בפעולה קטנים. ואם הוא אכן לא יעלה לשחק בכל 90 הדקות של הקלאסיקו, המשמעות ברורה: בחלון ההעברות הקרוב רונאלדיניו יעזוב את בארסה, לא משנה כמה יכחישו את זה מנהלי המועדון הקטלוני.

ואם זה לא מספיק, בארסה עלולה להישאר גם ללא סמואל אטו, שהתאושש מפציעה וחזר בגדול עם מצד לרשתה של ולנסיה. הקמרוני השכיל ללקות בדלקת גרון קשה דווקא בתקופה בה מזג האוויר בברצלונה נעים (יחסית לחורף) וגם היום צפויה טמפרטורה אידיאלית של 12 מעלות. למרות מצבו, אטו מרשים באימונים וממש קורע רשתות מאחורי גבם של שוערי בארסה. אטו בספק, אבל כוכב אחר של עידן רייקארד נותר ללא ספק, אבל לצד הלא נכון. דקו יפתח הערב על הספסל ויעלה כמחליף רק במקרה של צורך קיצוני. רייקארד מאוד מקווה שהוא לא ייפול לעניין הצורך החיצוני הזה.

בצד השני, גם ריאל רחוקה מהמצב האופטימלי וגם ההרכב שלה יהיה חסר. עד לרגעים אלו ממש לא ברור אם שוסטר יחיליט להציב בהרכב את גוטי או ז'וליו באפטיסטה. שוסטר משחרר הצהרות בעד ונגד הספרדי ונראה שהמצב יתבהר ממש ברגע האחרון. הוא התאושש מפציעתו במהירות שיא ואם לא יעלה על המגרש יהיה זה רק בגלל החלטה מקצועית של שוסטר. אפשר להצטער גם על חסרונו של אריאן רובן, שספק רק אם ישותף הערב. לפני העונה הוא נחשב לרכש הנוצץ ביותר של ריאל ואיש לא הטיל ספק בהצלחה הגדולה שמחכה לו בבירת ספרד – הכל עניין של זמן. הזמן בינתיים משחק לרעת ההולנדי והוא בהחלט לא יהיה אחד הגורמים המשפעים על הקלאסיקו הקרוב.

לסיום, קצת עובדות מעניינות:

* ניצחון של ריאל יעלה אותה למקום הראשון במספר הנצחונות בקמפ-נואו – 18 פעמים.

* ברצלונה לא הספידה בבית 34 משחקים ברציפות וכבשה ב-51 ברציפות.

* בארסה ניצחה העונה 8 פעמים בקמפ-נואו עד המחזור ה-17 – הישג שלא נרשם זה 26 שנים. אם תנצח תגיע למאזן של 9 עד המחזור ה-17, שיא של 44 שנים.

* התוצאה השכיחה במפגשים בין הקבוצות – 2:1.

* ניצחון של ריאל יעלה אותה ל-13 נצחונות ב-17 משחקים, הישג שיא של 16 שנים.

* שוסטר מעולם לא ניצח את רייקארד במשחק ליגה, אם כי הצליח לנצח אותו 4:0 בחצי גמר הגביע אשתקד (והנחיל בכך לרייקארד את התבוסה הכבדה ביותר שלו בתפקיד מאמן בארסה), עת היה מאמן חטאפה.

* ראול כבש 10 שערים מול בארסה, אך רק שניים מהם בקמפ נואו ושניהם באותו משחק – 2:2 בעונת 1999/2000.

* ריאל מעולם לא ניצחה בברצלונה כאשר גוטי שותף במשחק.

* ריאל כבשה 33 שערי חוץ בשתי העונות האחרונות. 21 מתוכם רשומים על שמו של רוד ואן-ניסטלרוי.

* שחקני בארסה מאבדים הכי מעט כדורים במחצית במגרש הביתי שלהם (512 פעמים). שחקני ריאל מאבדים הכי הרבה (665) וחוטפים הכי הרבה (445) במשחקי חוץ.

* ריאל מגביה הכי הרבה כדורים לרחבת היריבות בליגה (318) וסופגת הכי מעט הגבהות לרחבה שלה (279).

* בארסה וריאל לא ספגו העונה בליגה אף שער ממצב נייח. ריאל כבשה שישה ממצבים נייחים, ברצלונה שלושה.

* בארסה בועטת הכי הרבה בליגה שער היריבות (246), ריאל חמישית (210).

* ריאל לא הפסידה משחק שאוטו שפט מחוטו גונסאלס (שישפוט הערב) ב-7 העונות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully