וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איקאה בראשל"צ: שלב המאבק על החוב

אריק מירובסקי

23.12.2007 / 15:34

במסיבת עיתונאים טען יו"ר החברה כי יהיה על מנהל מקרקעי ישראל להשיב את כל הכספים שהשקיעה במתחם, באם תבוטל זכייתה

"אם לא נזכה בקרקע במעויין שורק, מינהל מקרקעי ישראל מחוייב להשיב לנו את כל ההשקעות שביצענו שם", כך הודיע יו"ר איקאה, רון הדסי, במסיבת עיתונאים שקיימה החברה.

במסגרת בקשת עיכוב הליכים שהגישה החברה בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בתל אביב, דיווחה זכיינית איקאה, קבוצת ברונפמן-פישר, כי הזרוע הנדל"נית שלה, אירוס הגלבוע, השקיעה 400 מיליון שקל ברכישת הקרקע, בפיתוחה ובהקמת המבנה שעליה.

במסיבת העיתונאים ביקרו הדסי והמנכ"ל שלומי זכאי את החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב משבוע שעבר, לבטל את זכייתה של אירוס הגלבוע במכרז על הקרקע במעויין שורק בראשון לציון. השניים, ועורך דינם עו"ד אורי ברגמן, שללו את פסק הדין שאמר, שעיריית ראשון לציון "תפרה" את המכרז לאירוס הגלבוע, ונתנה לה יתרונות כלכליים שלא ניתנו לחברות מתחרות.

"מכל הרשויות שבהן ביקרנו, בעת החיפושים אחר אתר לסניף איקאה, קיבלנו הבטחות דומות. אם היינו משלמים את המחיר ששילמנו על המגרש הזה, מבלי לדעת שהצרכים שלנו ימולאו, היינו מקבלים כדור בראש מבעלי המניות", אמר הדסי. "ההתנהלות שלנו לאורך כל הדרך היתה שקופה וגלויה, ולא הסתרנו דבר".

הדסי גם הדגיש, כי על פי ההסכם שנחתם בין החברה לבין מינהל מקרקעי ישראל, מינהל מקרקעי ישראל יחוייב להשיב לחברה את השקעותיה, זכייתה במכרז תבוטל. "כל מה שעשינו בשטח היה כחוק, על פי אישורים שקיבלנו מהוועדה המקומית ומהמינהל", הדגיש הדסי.

"גורם כלכלי כבד עומד מאחורי המהלכים המשפטיים"

במהלך מסיבת העיתונאים שבו ראשי איקאה על טענותיהם כי גורם כלכלי "כבד", הוא שעמד מאחורי המהלכים המשפטיים שננקטו כנגד החברה, החל מהעתירות לגבי המצב התכנוני של הקרקע וכלה בעתירות בדבר "תפירת" המכרז. "איזה נזק יכול להיגרם לסוחרים ממרכז העיר, בגלל פתיחת איקאה?" תהה הדסי, ומיד המשיך, "לא אמרתי האחים גינדי", בתגובה לשם, שנאמר על ידי אחד העיתונאים.

עם זאת, מזה זמן גם גורמים בעירייה מצביעים לכיוון האחים גינדי, כאחראים וכמממנים את העתירות ומסבירים זאת מחששם של האחים מיצירת תחרות לקניון הזהב שלהם שנמצא במערב ראשון לציון.

האחים גינדי, שנמצאים במהלך הרחבת קניון הזהב, מכחישים את הטענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully