וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

811 מיליון ש"ח למערכת יירוט קסאם

ספי קרופסקי

23.12.2007 / 14:50

תקציב "כיפת ברזל" אושר בקבינט המדיני-בטחוני. אולמרט: ישראל לא תנהל מו"מ עם ארגונים שלא יקבלו את תנאי הקוורטט

הקבינט המדיני-בטחוני אישר היום (ראשון) את התקציב לפיתוח מערכת "כיפת ברזל" ליירוט ולהשמדה של רקטות קסאם. תקציב המערכת בחמש השנים הקרובות יעמוד על 811 מיליון שקלים, והיא תכנס לפעילות מבצעית בעוד כשנתיים וחצי.

בחודש ינואר האחרון החליטו ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושר הביטחון דאז, עמיר פרץ, להתחיל בפיתוח "כיפת ברזל", באמצעות חברת רפא"ל. בגלי צה"ל דווח, כי סגן שר הביטחון באותה תקופה, אפרים סנה, אמר כי המערכת תעזור במתן "הגנה מושלמת" לישראל מפני איום הרקטות ארוכות הטווח.

בתוך כך, ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה השבועית כי "אין למדינת ישראל שום עניין לנהל משא ומתן עם גורמים שאינם מכירים בתנאי הקוורטט". לדבריו, "זה נכון לגבי החמאס וזה נכון לגבי הג'יהאד האסלמי".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "מי שיקבל את תנאי הקוורטט יהיה שותף עקרוני למשא ומתן, ומי שאינו מוכן לעשות כך, לצערנו, אינו יכול להיות פרטנר לדיאלוג והמדיניות הזו לא תשתנה".

על פעילות צה"ל ברצועה, אמר ראש הממשלה כי "אין דרך אחרת לתאר את מה שקורה ברצועת עזה זולת מלחמה של ממש בין צה"ל לבין גורמי הטרור". בהמשך ישיבת הממשלה העביר שר הביטחון אהוד ברק סקירה מקיפה על הנעשה ברצועת עזה בימים האחרונים.

"חמאס מוכן להגיע לרגיעה"

יועצו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר אמש, כי [[חמאס]] מוכן להגיע לרגיעה עם ישראל שתכלול את הפסקת ירי הקסאם, בתנאי שישראל "תסיר את המצור" מעל רצועת עזה ותפתח את המעברים אל העיר וממנה. היועץ, אחמד יוסוף, גילה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי באחרונה העלו גורמים בינלאומיים מספר הצעות בנוגע לרגיעה.

"משמעות הרגיעה היא הפסקת ירי הקסאם מצד כל גורם פלסטיני והפסקת החיסולים והפעולות הישראליות", אמר יוסוף. לדבריו, כל החלטה שתיקח ממשלת חמאס ברצועה תחייב את כל הפלגים. יוסוף סיפר גם, כי חמאס הציג בפני הסעודים והמצרים מסמך ובו הצעות לפתרונות המשבר עם פתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully