וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: תומכי טקסין זכו בבחירות בתאילנד

23.12.2007 / 10:20

כך עולה מסקרים שנערכו במדינה. אם תומכיו יזכו לרוב בפרלמנט, יוכל רה"מ, שהודח בטענה לשחיתות שלטונית, לשוב מגלותו

כ-45 מיליון בעלי זכות הצבעה בתאילנד הצביעו היום בבחירות הכלליות במדינה, שנועדו להשיב את הדמוקרטיה למדינה לאחר ההפיכה הצבאית שנערכה לפני כשנה והגיעה לאחר שנתיים של משבר פוליטי עמוק.

מספר סקרים חוזים ניצחון דחוק למפלגה התומכת בראש הממשלה המודח טקסין שינאווטרה, שנאלץ לגלות על רקע טענות לשחיתות שלטונית, ה-פי.פי.פי (מפלגת החופש לעם). עם זאת קיים הבדל משמעותי בפער הזכייה בין הסקרים.

לטענת המפלגה, טקסין יוכל לשוב מגלותו ב-14 בפברואר במידה והמפלגה תזכה לרוב מבין 480 המושבים בפרלמנט. על פי הדיווחים, טקסין, בן 58, עוקב בדריכות אחר התוצאות ממקום מושבו בהונג קונג. מפלגתו של טקסין פורקה לאחר שהואשמה בזיופים בבחירות. מומחים טוענים כי הצבא ומשפחת המלוכה יעשו כל שביכולתם על מנת להביא לביטול תוצאות הבחירות במידה ואכן יתברר שהם זכו.

טקסין היה ידוע בתור שליט מוחצן, איל תקשורת עשיר כקורח ועם מעט מאוד כבוד למנהל תקין. הוא הפיק סדרות מציאות על נדיבות ליבו והראה להמונים כיצד הוא משקם שכונות עוני בכספו הפרטי. הכסף הפרטי הזה, כך חושדים, הגיע ממסים שהיו אמורים להגיע לאוצר המדינה. לפני כשנה, כשביקר בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, נערכה בתאילנד הפיכה צבאית נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully