וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד לוי בדרך חזרה לחיים הפוליטיים?

ספי קרופסקי

23.12.2007 / 8:50

אמש במסיבת יום הולדתו ה-70, רמז לוי כי הוא עשוי לחזור לעשייה הציבורית. "אין מי שיילחם בתחום המדיני והפוליטי כיום"

האם [[דוד לוי]] בדרכו חזרה לפוליטיקה? אמש נערכה ללוי מסיבת יום הולדת 70, שבמהלכה רמז כי הוא עשוי לחזור לחיים הפוליטיים. זאת, לנוכח מה שהוא מגדיר כמשבר ההנהגה בישראל. בראיון לקול ישראל הבוקר (ראשון), אמר לוי כי הוא עדיין לא החליט והוא מתלבט.

עוד אמר לוי, כי הפנייה אליו לא נעשתה מגורמים מסויימים בליכוד אלא "מחוגים רבים, לא רק מהפוליטיקה", לדבריו. יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עצמו התקשר לברך את שר החוץ והבינוי והשיכון לשעבר, ואמר לו כי "ישמח אם יחזור לזירה הפוליטית".

לפי לוי, חזרתו תלויה "בין היתר בהתפתחויות בתחום החברתי, שמצבו גרוע". לדבריו, "אין מי שיילחם בתחום המדיני והפוליטי. יש בלבול גדול כיום". אולם גורמים בליכוד פחות אופטימיים. לדבריהם, "הסבירות שהוא ייבחר כל כך קטנה, שחבל שהוא יביך את עצמו".

דוד לוי, נבחר לראשונה לכנסת השביעית בשנת 1969, מטעם גח"ל (גוש חירות ליברלים). אחרי המהפך בבחירות בשנת 1977, חבר למנהיג הליכוד [[מנחם בגין]], וקיבל בתמורה את תיק הקליטה, ושנתיים מאוחר יותר גם את תיק השיכון והבינוי. ב-1990 מונה לתפקיד שר החוץ, ובשנת 1995 פרש מהליכוד והקים את תנועת "גשר", בראשה רץ לבחירות.

לוי חבר למפלגת העבודה בראשות אהוד ברק לפני הבחירות ב-99, אך פרש במהרה בעקבות פער אידיאולוגי בינו לבין ברק. לוי הספיק לכהן חודשים ספורים כשר בלי תיק תחת ראש הממשלה אריאל שרון, ולאחר מכן החליט לעזוב את הממשלה, במה שנראה אז כפרישה סופית מהחיים הפוליטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully