וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: 750 דירות חדשות בהתנחלויות

23.12.2007 / 7:51

בתקציב לשנת 2008 נכללת תכנית לבנות יחידות דיור חדשות בהתנחלויות סביב ירושלים. רפי איתן: מעולם לא תכננו להקפיא הבנייה ליד ירושלים

הממשלה מתכוונת להשקיע כ-100 מיליון שקל בבניית 750 יחידות דיור חדשות בהר חומה ובמעלה אדומים, למרות ההתחייבויות הישראליות בוועידת אנאפוליס להקפיא את הבנייה בהתנחלויות. מספר התקציב לשנת 2008 של משרד הבינוי והשיכון, עולה שהמשרד מתכוון להוציא מכרזים ל-500 יחידות דיור חדשות בהר חומה ו-240 במעלה אדומים.

במשרד הבינוי והשיכון אישרו את הידיעה, אך לדברי גורמים במשרד, הפרוייקטים יתבצעו בהדרגה ובעיתוי נוח, מתוך כוונה שלא לעורר מחאה רחבה. כמו כן, מסרו הגורמים כי ביצוע תוכניות הבנייה מותנה בביקוש לדירות בשני המקומות.

מזכ"ל שלום עכשיו יריב אופנהיימר אמר בגלי צה"ל בתגובה כי "בניגוד להצהרות הממשלה וההתחייבות להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, תקציב 2008 מוכיח שבשטח הדברים יראו אחרת. ישראל תמשיך לבנות מעבר לקו הירוק גם בהר חומה וגם במעלה אדומים, ותכשיל את המשא ומתן עוד לפני שהתחיל".

"מעלה אדומים - חלק מירושלים"

השר לענייני ירושלים רפי איתן אמר כי "מעולם הממשלה לא החליטה על הקפאת הבנייה באזור ירושלים. הר חומה הוא חלק אינטגרלי מירושלים. לא ניתנה אף פעם הבטחה לשום גורם שהוא שלא נמשיך לבנות בהר חומה, משום שהיא בתחום הגבולות המוניציפליים של ירושלים". לדבריו, "בכל הסדר שהוא מעלה אדומים היא חלק אינטגרלי מירושלים".

השר איתן הוסיף כי "הבעיה של הפלסטינים היא לא הבנייה בהר חומה ומעלה אדומים, אלא שאין להם מערכת שלטון יציבה". לדבריו, בידי ישראל יש מכתב מהנשיא ג'ורג' בוש המבטיח כי גושי ההתנחלות הגדולים יישארו בידי ישראל בכל מקרה. "קונדוליזה רייס חושבת שמעלה אדומים תפריע לתהליך השלום. אני חושב, בניגוד לרייס, שישראל חייבת לאמץ את מכתבו של בוש כפי שהוא".

לפני כשבועיים פרסם משרד הבינוי והשיכון מכרז ל –300 יחידות דיור חדשות בהר חומה. שרת החוץ האמריקאית ומזכ"ל האו"ם מתחו ביקורת על המהלך ועל העיתוי הלא מוצלח שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully