וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ הניה: רגיעה תמורת "הסרת המצור"

ניר יהב

22.12.2007 / 21:43

אחמד יוסוף אמר שהחמאס יפסיק ירי הקסאם של כל הפלגים, אם ישראל תחדל מחיסולים ופעולות בעזה. לדבריו, "גורמים בינ"ל בוחנים הצעות לרגיעה"

יועצו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה, אמר היום (שבת), כי [[חמאס]] מוכן להגיע לרגיעה עם ישראל שתכלול את הפסקת ירי הקסאם, בתנאי שישראל "תסיר את המצור" מעל רצועת עזה ותפתח את המעברים אל העיר וממנה. היועץ, אחמד יוסוף, גילה לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי באחרונה העלו גורמים בינלאומיים מספר הצעות בנוגע לרגיעה.

"משמעות הרגיעה היא הפסקת ירי הקסאם מצד כל גורם פלסטיני והפסקת החיסולים והפעולות הישראליות", הוסיף יוסוף. לדבריו, כל החלטה שתיקח ממשלת חמאס ברצועה תחייב את כל הפלגים. יוסוף סיפר גם, כי חמאס הציג בפני הסעודים והמצרים מסמך ובו הצעות לפתרונות המשבר עם פתח.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר בחמאס כי הוא אינו פוסל על הסף אפשרות שחמאס יציע לישראל הודנה ללא תנאים. הגורם מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי למרות דבריו אלו, הצעה כזו טרם הועלתה בפני ישראל. "הדיון בעניין ההודנה התחדש באופן רציני הן בתוך חמאס והן בין חמאס לבין פלגי ההתנגדות. אנו מקווים שנצליח בכך", אמר הגורם הבכיר המכהן בממשלת חמאס המודחת ברצועת עזה. בנוגע לתנאי ההודנה אמר הבכיר: "לא יהיו לה תנאים. הפסקת אש מצידך (ישראל – נ.י), והפסקת אש מצידי (חמאס - נ.י)".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully