וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשל מודיעיני מונע פעולה לשחרור שליט"

ספי קרופסקי

22.12.2007 / 16:22

לטענת עמי אילון, המודיעין לא אסף די מידע שיאפשר ביצוע פעולה צבאית לשחרור שליט. עם זאת, הוא מתנגד לפעולה קרקעית בעזה

"בגלל כשל מודיעיני לא ניתן לבצע פעולה צבאית לשחרור גלעד שליט", כך אמר היום (שבת) השר עמי אילון. באירוע "שבת תרבות" במושב מולדת הפנה אילון אצבע מאשימה לעבר קהילת המודיעין על שלא הצליחה לאסוף די מודיעין שיאפשר ביצוע פעולה צבאית לשחרור החייל החטוף. עוד אמר, כי "שליט נמצא בשבי הפלסטיני כי בנינו מגבלות של מוסר וצדק".

אילון התייחס גם לאפשרות שחרור האסירים, ואמר כי "צריך להיות פרגמטיים בנוגע לשחרורם ולבחון בצורה אחרת את מי לשחרר. האסירים לא צריכים להיות קלפי מיקוח, אבל עלינו להיות פתוחים לשיקולים חדשים בנושא".

בנאומו הביע אילון התנגדות לפעולה צבאית נרחבת בעזה. לדבריו, רק הידברות עם חמאס תאפשר את הפסקת ירי רקטות הקסאם לנגב המערבי. עם זאת רמז כי "אנחנו צריכים לעשות הכל להפסיק את הירי. עלינו לבחון את כל האופציות". אולם אילון הדגיש כי לא יהיה כל משא ומתן מדיני עם חמאס כל עוד הארגון אינו מכיר בישראל.

בשבוע האחרון ביטלו בכירים בהנהגת חמאס דיווחים ישראלים, לפיהם יש התקדמות במגעים עם הנהגת הארגון בעזה, ואמרו כי אין התקדמות במשא ומתן לשחרור שליט. חבר הלשכה המדינית של חמאס אף האשים את ראש הממשלה אהוד אולמרט בקיפאון במשא ומתן, ואמר כי אישיותו ההססנית והחלשה של אולמרט היא שמונעת את ביצוע העסקה לשחרור שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully