וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים דחו הצעת האוצר לפנות לבוררות

23.12.2007 / 6:52

המרצים: ההליך ארוך מדי. בר-און: עד אישור תקציב המדינה לא תתקיים פגישת מו"מ נוספת. ראשי האוניברסיטאות יתכנסו לדיון חירום

שביתת הסגל הבכיר באוניברסיטאות תיכנס הבוקר ליומה ה-55, לאחר שהפגישה שהתקיימה אמש (שבת) בין נציגי הסגל האקדמי הבכיר, ראשי האוניברסיטאות ושר האוצר רוני בר-און הסתיימה בלא תוצאות. במהלך הפגישה דחו המרצים את הצעתו של בר-און להעביר את הסכסוך להכרעה של בורר, משום שלטענתם מדובר בהליך ממושך מדי בזמן שכעת דרושה הכרעה מהירה. שר האוצר הדגיש כי לא תתקיים פגישה נוספת בין הצדדים, עד אחרי אישור תקציב המדינה בשנה הבאה.

בתוך כך, הזהירו ראשי האוניברסיטאות, כי אם לא תחול השבוע התקדמות משמעותית במשא ומתן, יש חשש ממשי לביטול הסמסטר ואף לביטולה של השנה האקדמית כולה. בקול ישראל דווח, כי יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות

הפגישה אמש הייתה הפגישה הראשונה בין בר-און לנציגי המרצים, לאחר שלפני כשבועיים נקלעו השיחות למבוי סתום. בתקופה זו התקיימו שיחות בין האוצר לראשי האוניברסיטאות, אך גם בהן לא הושגה התקדמות משמעותית.

חברי הסגל האקדמי הבכיר משביתים את הלימודים באוניברסיטאות מאז תחילת הסמסטר במחאה על שחיקה בשכרם. הם גם מוחים על מדיניות הממשלה כלפי מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל, שלדבריהם, יוצרת "בריחת מוחות" ישראלים לחו"ל. המרצים דורשים פיצוי על שחיקת שכרם וקביעת מנגנון שימנע שחיקה עתידית בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully