וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לא פוסלים הודנה ללא תנאים

ניר יהב

22.12.2007 / 12:10

לדברי בכיר בחמאס, הדיון בעניין ההודנה התחדש באופן רציני בין חמאס לבין פלגי ההתנגדות. הג'יהאד: לא נפסיק את ירי הקסאם

גורם בכיר בחמאס אינו פוסל על הסף אפשרות שחמאס יציע לישראל הודנה ללא תנאים. הגורם מסר לעיתון "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, כי למרות דבריו אלו, הצעה כזו טרם הועלתה בפני ישראל.

"הדיון בעניין ההודנה התחדש באופן רציני הן בתוך חמאס והן בין חמאס לבין פלגי ההתנגדות. אנו מקווים שנצליח בכך", אמר הגורם הבכיר המכהן בממשלת חמאס המודחת ברצועת עזה. בנוגע לתנאי ההודנה אמר הבכיר: "לא יהיו לה תנאים. הפסקת אש מצד ישראל תביא להפסקת אש מצד חמאס". בג'יהאד האיסלמי מיהרו להודיע כי לא יפסיקו את ירי רקטות הקסאם אם תהיה הפסקת אש בין חמאס וישראל.

בתוך כך, שר האסירים הפלסטיני אשרף עג'רמי גילה בראיון לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון, כי ישראל וחמאס מנהלות מגעים - הן ישירים והן דרך מתווכים ערבים - על מנת להגיע לרגיעה. בכיר החמאס, איסמעיל רדואן, הכחיש בתוקף את הדיווחים ומסר כי "אין מקום להודנה כל עוד נמשכת התוקפנות על בני העם הפלסטיני".

אילון: יש ליצור מגעים עם חמאס

בימים האחרונים מדווחים כלי התקשורת הערבים על רצונו של חמאס בהודנה עם ישראל. לפי מספר דיווחים, מסרים בעניין כבר הועברו בדרך מתווכים לגורמים ישראלים. ביום חמישי דווח כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הורה לראש ממשלת חמאס המודח, איסמעיל הניה, לשגר מסר על רצונו בהודנה עם ישראל. בדיווח נמסר עוד כי חמאס מנסה למנוע מפעילי ג'יהאד איסלמי לשגר רקטות לעבר ישראל.

למרות שלשכת ראש הממשלה דחתה בתוקף את הניסיונות לדבר עם חמאס, מספר שרים בממשלה הביעו תמיכה עקרונית ברעיון. שר התחבורה שאול מופז אמר השבוע כי "תיווך במשא ומתן עם חמאס הוא דבר שניתן לחשוב עליו". השר ללא תיק עמי אילון מסר כי יש ליצור מגע עם איסמעיל הניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully