וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס: אל קאעדה התחזק בגבול פקיסטן

22.12.2007 / 9:53

"אל קאעדה הפנה את פעילותו והתקפותיו נגד העם הפקיסטני", אמר שר ההגנה האמריקאי. אתמול נהרגו 50 בני אדם בפיגוע במדינה

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום (שבת), כי לוחמי אל קאעדה הצליחו לחזק את כוחם בגבול של פקיסטן עם אפגניסטן. לדבריו, "אל קאעדה הפנה בשלב זה את פעילותו והתקפותיו נגד העם הפקיסטני". גייטס הוסיף, כי בפנטגון מנסים לשפר את היכולות של צבא פקיסטן מול ארגון הטרור על ידי אספקת כלי נשק ואימון החיילים.

בכיר בפנטגון טוען, כי הפעילות של אל קאעדה בפקיסטן לא הופנתה עד כה לכוחות הקואליציה השוהים באפגניסטן. אולם פעילותו של הארגון הולכת וגוברת בפקיסטן כשרק אתמול הרג מחבל כ-50 בני אדם בפיגוע התאבדות.

"התקציב למלחמה בעירק אוזל"

בנוגע למלחמה בעירק הזהיר גייטס, כי בקרוב לא יהיה מספיק כסף בתקציב המדינה כדי לממן את המלחמה בעירק ובאפגניסטן. השבוע הקצה הקונגרס האמריקאי 70 מיליארד דולר לתקציב הביטחון, רק מחצית מהסכום שדרש נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש. "התקציב הנמוך למלחמה בעירק אילץ אותנו לתכנן לטווח הקצר ולהחליט החלטות לטווח הקצר", אמר גייטס.

גייטס ציין עם זאת, כי יתכן שבשנה הבאה יצאו החיילים האמריקאים מעירק לאחר שבזמן האחרון חלה התייצבות במצב הביטחוני במדינה. גייטס הוסיף, כי עד יולי הקרוב ניתן יהיה להוציא לפחות חמש אוגדות מהמדינה. כיום מוצבים בעירק כ-160 אלף חיילים אמריקאים ובממשל האמריקאי מתכננים להפחית את מספר החיילים בעירק ל-100 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully