וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות שערים

שמואל שוסטר

21.12.2007 / 23:34

עליות השערים אמש והאווירה החיובית בשוקי המניות ברחבי העולם גרמה לעליות בבורסה בניו יורק. נסאד"ק עלה ב-1.9%

האווירה החיובית בשוקי המניות ברחבי העולם, ועליות השערים אמש, משכו את השווקים לעליות והעניקו למשקיעים תקווה להתגשמותו של ראלי סוף שנה בכל זאת. המסחר הסתיים בעליות שערים חזקות. את העליות הובילו מדד התקשורת והאינטרנט כאשר מדד התקשורת של נאסד"ק עלה בשיעור חד של 2.7%. מדד נאסד"ק עלה בשיעור של-1.9% ל-2,691 נקודות. מדד דאו ג'ונס הוסיף 1.6% לרמה של 13,450 נקודות ומדד S&P 500 התחזק בשיעור של 1.3% לרמה של 1,484 נקודות.

בנקי ההשקעות ריכזו עניין לאחר פרסום הדוחות של בנק ההשקעות בר סטרנס אמש והודעת בנק ההשקעות מריל לינץ' על מחיקות צפויות. מניית מורגן סטנלי זינקה ב-5.1%, מניית מריל לינץ' הוסיפה 1%.

ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, העריך היום כי כלכלת ארה"ב נכנסה החודש למיתון שצפוי להימשך עד 5 חודשים. גרוס אמר את הדברים בראיון לעיתון "פיננשל טיימס". לדבריו "לו הייתי נדרש להיות בוטה, הרי שהייתי אומר כי נכנסנו למיתון בדצמבר".

מחיר הנפט הגולמי זינק היום ביותר מ-2 דולרים ונסגר מעל לרמה של 93 דולר לחבית, בעקבות הזינוק החד ביותר בצריכה הפרטית בארה"ב זה שנתיים וחצי - אשר מיתן את החששות מפני האטה בביקוש לנפט מצד צרכנית הנפט הגולמי הגדולה בעולם.

הדו"חות השלילים לא מפסיקים לזרום. חטיבת המחקר של חברת הדירוג סטנדרד אנד פורס (S&P) הודיעה כי היא צופה ירידה במכירות המכוניות בשלושת השווקים הגדולים למכוניות בעולם - ארה"ב, אירופה ויפאן - בשנה הבאה. חברת הדירוג צופה ירידה במכירות המכוניות בארה"ב לרמה הנמוכה זה 10 שנים. לפי תחזיות החברה בשנה הבא יימכרו בארה"ב פחות מ-16 מיליון מכוניות.

דו"ח הצריכה הפרטית בארה"ב שפורסם היום הראה צמיחה נמוכה מהתחזיות, של 0.2% בחודש אוקטובר לעומת חודש אוקטובר 2006. ההכנסה האישית בארה"ב רשמה עלייה זהה. אנליסטים חזו צמיחה של 0.3% בצריכה הפרטית וצמיחה של 0.4% בהכנסה האישית בארה"ב.

לאור משבר הסאבפריים (הלוואות ללווים בעלי כושר החזר נמוך), חתם אמש נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש על הצעת חוק אשר תעניק סיוע נוסף לבעלי משכנתאות בארה"ב ותעזור להימנע מעיקולי בתים בארה"ב. בכך, הנשיא הפך את הצעת החוק לחוק. בהתאם להצעה, בעלי משכנתאות שישיגו הסדר נוח יותר עם חברות המשכנתאות צפויים לקבל פטור ממס. עד כה, משא ומתן מחודש בין בעלי הבתים וחברות המשכנתאות על תנאי תשלום המשכנתא היה גורר אחריו מיסוי גבוה, במקרה של הורדה בתשלומים. הצעת החוק צפויה למנוע את המס.

וול סטריט ג'ורנל דיווח הבוקר כי בנק ההשקעות מריל לינץ', אשר עומד בפני מחיקות של מיליארדי דולרים נוספים בגין הפסדים בשוק המשכנתאות ואשר רק שלשום פורסם כי זרוע ההשקעות של ממשלת סין רכשה 9.9% מהון מניותיו, עשוי לקבל הזרמת הון של 5 מיליארד דולר מממשלת סינגפור. בכך יצטרף ל-UBS השווייצי ומורגן סטנלי - אשר נאלצו למכור מניות ולהציע אף ריבית גבוהה לממשלות זרות שנחלצו לשפר את מאזניהם.

ענקית הקמעונאות סירקט סיטי (סימול CC) רשמה הפסד של 207.3 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת הפסד של 20.4 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2006. רווחי החברה, שהנה אחת הקמעוניות הגדולות בארה"ב, עשויים לרמוז על הכיוון אליו הולך המשק האמריקאי. מניית החברה קרסה בשיעור של 28.7% בעקבות ההודעה.

חברת ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM), יצרנית מכשיר הבלקברי, הודיעה כי הכפילה את רווחיה לרבעון הרביעי של השנה וכי היא צופה עליה במכירות לאור המשך ההתעניינות במוצריה. מניית החברה עלתה בתגובה ב-10.9%. במקביל העלה היום בית ההשקעות ריימונד ג'יימס את המלצתו למניית RIM ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק", והעלה את מחיר היעד למניה לשער של 140 דולר מ-110 דולר. בית ההשקעות הדגיש כי בשל חוזקה של החברה הוא חוזה שהמנייה תמשיך לטפס.

מניית חברת התוכנה NetSuite (סימול N) של לארי אליסון הוסיפה 10% לאחר ששאמש זינקה ב-25% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט. החברה גייסה 161 מיליון דולר בהנפקה ראשונה לציבור. נטסוט מספקת תוכנות לפי דרישה לעסקים בינוניים וקטנים, אותן הם יכולים להוריד באינטרנט, ולהשתמש בהן כדי לנהל את עסקיהם.

גילת לווינים (סימול GILT) הודיעה הבוקר כי נבחרה לספק שירות פס רחב באמצעות לווין לקבוצת גרופו אלקטרה המקסיקנית. במסגרת ההסכם תספק גילת 1,964 תחנות לווין זעירות (VSAT) מסוג SkyEdge, לשימוש בחלק ממדינות אמריקה הלטינית וביניהם גואטמלה, הונדורס, ארגנטינה, פרו, אל סלוודור, פנמה וארגנטינה. גילת לא מסרה מידע על היקפה הכספי של העסקה, אולם מעסקות שביצעה החברה בעבר, עולה כי מחירה של תחנת VAST הוא כ-1,000 דולר ליחידה, כך שהעסקה מוערכת בכ-2 מיליון דולר. מניית החברה הוסיפה 0.8%.

אורמת טכנולוגיות (סימול ORA) המשיכה לזנק ועלתה ב-4.9% לאור רכישת הענק שביצעו אמש בני הזוג ברוניצקי למניית חברת האם אורמת תעשיות, במסגרת מאבקי השליטה של בני הזוג אל מול ניסיון ההשתלטות של חיים כצמן.

צ'רלס ג'יאנקרלו, סמנכ"ל הפיתוח של ענקית ציוד רשתות התקשורת סיסקו (סימול CSCO), הודיע על עזיבתו לטובת תפקיד בחברת ההשקעה הפרטית סילבר לייק. חרף ההודעה הוסיפה מניית החברה 1.1%.

מניית חברת האבטחה האלקטרונית צ'ק פוינט (סימול CHKP) זינקה ב-5.7% במחזור גבוה. מוקדם יותר במהלך המסחר השאירה האנליסטית קתרין אגברט מבית ההשקעות ג'פריס אנד קו. את ההמלצה "החזק" למניה על כנה. עם זאת אמרה אגברט, כי "המניה נראית אטרקטיווית למסחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully