וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אירן עשויה לחדש את הגרעין

22.12.2007 / 0:10

השגריר האמריקאי בסוכנות הבינלאומית לארגיה אטומית הסתייג מדו"ח המודיעין על אירן. לדבריו, "טהרן מחזיקה בטכנולוגיה שמאפשרת לייצר פצצה"

"אירן יכולה לחדש את תוכנית הגרעין" , כך אמר אתמול (שישי) שגריר ארצות הברית בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, גרגורי שולטה. השגריר האמריקאי אף התייחס לדו"ח המודיעין האמריקאי, שקבע כי תוכנית הגרעין האירנית הופסקה בשנת 2003. לדבריו, ממצאי הדו"ח עשויים להיות לא רלוונטים מפני שהאירנים שיבשו את פעילות פקחי סבא"א.

הבכיר האמריקאי הוסיף כי "אירן יכולה לחדש את תוכנית הגרעין במדינה בדיוק כפי שהחליטה על חידוש העשרת האורניום ב-2006". לדבריו, "לא ניתן לומר בוודאות שסבא"א תדע על חידוש הפעילות הגרעינית, במיוחד לאחר שראש הסוכנות, מוחמד אל-בראדעי אמר בעבר כי הידע אודות התוכנית האירנית מאוד מצומצם".

שולטה הוסיף כי "הטכנולוגיה שנמצאת כבר עתה בידי אירן יכול לשמש אותה לבניית פצצה, אם כך יחליטו המנהיגים בטהרן. השגריר האמריקאי אף אמר כי ממתצאי דו"ח המודיעין האמריקאי רק את הדגישו את החיוניות שבשיתוף פעולה אירני עם פקחי סבא"א.

בתוך כך, בכיר בביון האמריקאי אמר בראיון לשבועון "ניוזוויק" כי הוא משוכנע שישראל תתקוף באירן. לדבריו, דו"ח הגרעין האמריקאי, שקבע כי אירן הפסיקה לפתח נשק גרעיני בשנת 2003, השאיר את ישראל מבודדת במלחמה הדיפלומטית מול טהרן. הוא הוסיף כי יתכן והתקיפה שהיתה בסוריה לפני כמה חודשים היא "ניסוי לקראת פעולה גדולה יותר באירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully