וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע תנודתי לדולר: היציג - 3.914 ש"ח

עומר רבין

21.12.2007 / 15:02

המטבע האמריקני הגיע בתחילת השבוע אל מעל לרף 4 השקלים, אך הספיק לאבד 9 אגורות (2.35%) בתוך ארבעה ימים. סיכום שבועי

שבוע תנודתי כזה בדולר לא זכור בקרב המשקיעים בשוק המט"ח כבר הרבה זמן: המטבע האמריקני הצליח השבוע לרתק את הסוחרים ולרכז הרבה מאוד עניין.

ביום שישי שעבר ננעל שבוע המסחר במט"ח כששערו היציג של הדולר על פי הבנק המרכזי עומד על 3.971 שקלים, כאשר בתחילת השבוע קפץ הדולר מעלה: כבר במסגרת המסחר באופציות ביום א' נרשם טיפוס של המטבע לרמות גבוהות של מעל לרף ארבעת השקלים, וביום ב' קיבל המסע צפונה של הדולר תוקף רשמי כששערו היציג נקבע לראשונה החודש מעל לרף הפסיכולוגי: 4.008 ש"ח. מאז, הספיק המטבע להיחלש בשיעור חד ולאבד כ-2.35% מערכו בתוך פחות מ-4 ימים עד לשער היציג שנקבע לו היום (ו') ע"י בנק ישראל - 3.914 שקלים - שער שיהווה את מחירו הרשמי של המטבע עד יום ב' אחר הצהרים. בסיכום שבועי, מיום שישי שעבר, איבד המטבע 1.43% מערכו.

על פי ההערכות בשוק המט"ח, תימשך בטווח הקצר ההיחלשות בשערו של הדולר אך בשיעורים נמוכים יותר: האנליסטים שמים את מבטחם במשקיעים הזרים הממשיכים להזרים כספים אל השוק הישראלי ובאינדיקטורים המעודדים המצביעים על צמיחה במשק ומביאים להתחזקות השקל.

עם זאת, בטווח הארוך, מעריכים המומחים בתחום כי היציאה של המשק האמריקאי ממשבר האשראי תביא להתאוששות בשערו של המטבע האמריקאי אל מול המטבעות האחרים בזירת המט"ח - ותחזיר את השקל לרמות נמוכות יותר.

בתוך כך, נקבע היום מחירו של האירו על 5.6207, והליש"ט סגרה את השבוע ברמה של 7.7677

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully