וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני משוכנע שישראל תתקוף באירן"

21.12.2007 / 14:58

לדברי בכיר בביון האמריקאי, דו"ח המודיעין השאיר את ישראל לבדה במערכה. גורמים במוסד: אין כוונה לאפשר לאירן יכולת גרעינית

דו"ח הגרעין האמריקאי שקבע כי אירן הפסיקה לפתח נשק גרעיני בשנת 2003, השאיר את ישראל מבודדת במלחמה הדיפלומטית מול טהרן, אמר בכיר בביון האמריקאי ברוס ריידל. לדבריו, "בנובמבר חזרתי בביקור בישראל ואני משוכנע שבקרוב היא תתקוף באירן".

בראיון לשבועון האמריקאי "ניוזוויק" ריידל הוסיף, כי "סגן שר הביטחון לשעבר, ח"כ אפרים סנה ובכירים נוספים במוסד אמר לי כי יתכן שישראל תאלץ להתמודד עם סוגיית הגרעין האירני בעצמה". ריידל מצטט בכיר במוסד שאמר כי "ישראל לא מתכוונת לאפשר לאירן להשיג יכולת גרעינית".

ריידל ביקר את ממשל בוש בהחרפת הבעיה, מכיוון שלא העביר לישראל סימן לכך שההערכה מסוג זה תונח על שולחנו של הנשיא האמריקאי. "הדו"ח היה צריך להיות מוצג לישראלים דרך ערוצים מודיעיניים מקצועיים", אמר. לטענתו, גם מדינות אירופיות הנוהגות במתינות כלפי נושא הגרעין האירני הופתעו מהדו"ח האמריקאי.

"יש הטוענים כי ישראל לא מסוגלת לתקוף באירן, אולם אחרים טוענים שדו"ח המודיעין מאפשר מידע טוב יותר אודות המתקנים הגרעיניים שברשותה", אמר ריידל. לדברי מומחים אמריקאים לנושא הגרעין, "יתכן והתקיפה שהיתה בסוריה לפני כמה חודשים היא מעיין ניסוי לקראת פעולה גדולה יותר באירן".

עוד מדווח ה"ניזוויק", כי יתכן שביקורו של בוש למזרח התיכון בחודש הבא נובע מהצורך להתמודד עם התוצאות הבעייתיות של דו"ח המודיעין. במדינות ערב קיים החשש שארה"ב תסגור עסקה עם אירן בתמורה לסיוע אירני לייצוב עירק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully