וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: אין תחליף לכוחות היבשה

יהושע בריינר

20.12.2007 / 18:27

לדברי הרמטכ"ל בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה, מלחמת לבנון השניה הדגישה את חשיבות הקרב. "לא ניתן להכריע הכל מרחוק"

"אין תחליף לכוחות היבשה לא בצה"ל ולא בצבאות אחרים", כך אמר הערב (חמישי) הרמטכ"ל [[גבי אשכנזי]] בטקס חילופי מפקד זרוע היבשה בלטרון. "שינויים טכנולוגיים, מודרניזציה, חימוש מונחה מרחוק וחיזוק חיילות האוויר והים – כל אלו אינם מבוטלים, אך לא יוכלו להוות תחליף לכוחות היבשה", אמר.

לדברי אשכנזי, המלחמה האחרונה בלבנון הדגישה את "חשיבותו של הקרב המשולב ביבשה כמרכיב מרכזי וחיוני ביכולתו של צה"ל להביא להכרעה במערכה ואת העובדה שלא ניתן להכריע הכל מרחוק".

אשכנזי הדגיש גם את חשיבותו של המפקד בהצלחת צה"ל. "רק מפקד טוב שיודע לעורר מוטיבציה, יצירתיות ודבקות במשימה יוביל את פקודיו להצלחות", אמר. "לעומת זאת, טובי החיילים, שיפעילו את הציוד הטוב ביותר, לא יצליחו ללא מפקד טוב".

בטקס חילופי המפקדים החליף האלוף אבי מזרחי, ששימש כמפקד אגף הלוגיסטיקה, הרפואה והמרכזים (אלר"ם), את האלוף בני גנץ, ששימש בתפקיד בשנתיים האחרונות, ומונה לתפקיד נספח צה"ל בוושינגטון.

אשכנזי בירך את האלוף גנץ, והודה לו על שירותו בתפקיד. "אלה היו שנים לא קלות של עשייה רצופה, של העצמה מתמדת, טיפוח המרכיב האנושי ובה בעת גם עיסוק בפיתוח אינטנסיבי, הצטיידות בלקחי מלחמת לבנון השנייה ובעיקר ביישומם", אמר.

אשכנזי ברך גם את האלוף במזרחי, והביע בו אמון. "זרוע היבשה אינה זרה לך. משימותיה והיקף האחריות המוטלת על כתפיך מהיום מוכרים לך, והם אחריות אדירה. בטוחני כי בחרנו באדם הנכון לתפקיד חשוב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully