וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש: איבדתי את סבלנותי כלפי אסד

שי אילן

20.12.2007 / 18:22

נשיא ארצות הברית דורש מסוריה להפסיק להתערב בפוליטיקה הלבנונית. הוא גם אינו מרוצה מהתקדמות הפיוס הלאומי בעירק

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש אמר במסיבת עיתונאים שאיבד מזמן את סבלנותו כלפי נשיא סוריה בשאר אסד, בשל ההתערבות הסורית בפוליטיקה הלבנונית. "אסור לסוריה להתערב בענייניה של לבנון", הדגיש. הבחירות לנשיאות בלבנון אמורות להתקיים ביום שבת, אחרי דחיות מרובות בגלל קשיים קואליציוניים.

בוש ומנהיגים אחרים במערב, כמו ניקולא סרקוזי, סבורים שסוריה מפעילה את השפעתה כדי לא לאפשר את קיום הבחירות. החשש העיקרי הוא שאם הוואקום השלטוני בלבנון ימשיך, או שימונה נשיא שאינו זוכה להסכמה רחבה, יתחדשו העימותים בין הפלגים השונים בלבנון. סוריה תהיה המרוויחה העיקרית מחוסר היציבות בלבנון, משום שממשלה חזקה עם דומיננטיות של מפלגות הקואליציה הנוכחית תמנע השפעה סורית על לבנון.

הנשיא נשאל גם על עמדתו כלפי נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שזכה לתואר "איש השנה" של מגזין "טיים" השבוע. הוא אמר שלדעתו פוטין זכה לכבוד משום היותו מנהיג בעל חשיבות. אולם, אמר בוש בהסתייגות, צריך יהיה לראות לאן הוא יוביל את רוסיה בשנים הקרובות כדי לדעת אם מנהיגותו חיובית או שלילית.

ביחס לעירק אמר נשיא ארצות הברית שהוא אינו מרוצה מההתקדמות של הממשלה. זאת, לדבריו, למרות ש"יש שם ממשלה מתפקדת". הוא הוסיף כי על ארצות הברית להוסיף ולהפעיל לחץ שיוביל לפיוס לאומי בין הפלגים העירקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully