וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם קצינים בחה"א שיקרו כדי לפטר נגד?

יהושע בריינר

20.12.2007 / 17:23

נגד טוען שאולץ לפרוש לגמלאות כמה חודשים לפני העלאה בדרגה בטענה שאינו מתפקד כיאות - למרות שהוא נחשב למצטיין

נגד בדרגת רס"ב בחיל האוויר הגיש היום (חמישי) עתירה לבג"ץ בדרישה שיושב לתפקידו, לאחר שאולץ לפרוש לגמלאות. לדברי הנגד, מפקדיו טענו כי הוא אינו ממלא את תפקידו כראוי כדי לגרום לפרישתו, על אף שחודשים ספורים קודם לכן זכה לציוני הערכה גבוהים. מהעתירה עולה, כי הצורך בקיצוץ תקני נגדים בבסיס חיל האוויר בלוד, הנובע מהעברת בסיסי הצבא לנבטים, הוא שגרם לפיטורין שלא כדין לכאורה.

בא כוחו עורך הדין בני קוזניץ הסביר, שהנגד היה צפוי לקבל קידום לדרגת רנ"ג בעוד כשמונה חודשים, ובמספר הזדמנויות הובטח לו שלא יצטרך לפרוש לפני כן. ממסמכים שהגיעו לידי וואלה! חדשות מתברר כי הנגד נחשב לאיש קבע מצטיין בבסיס. בחוות דעת שקיבל נכתב כי הוא "בעל יכולות של פיקוד ומנהיגות ובעל יכולת ארגון גבוהה".

ואולם, בניגוד לחוות הדעת הזו, מספר חודשים לאחר איוש מחדש של תפקיד מפקדת טייסת המנהלה, ועל רקע הצורך בפיטורי אנשי קבע, הגישה מפקדת הטייסת חוות דעת בה קיבל הנגד את הציונים הנמוכים ביותר. בין היתר נכתב כי הנגד לא מילא את חובתו המקצועית וכי עליו לשפר את יחסי האנוש והניהול שלו.

"חוות הדעת היתה שקרית"

"נראה כי מפקדיו של מרשי ירו את החץ ולאחר מכן ציירו סביבו מטרה" אמר עורך הדין קוזניץ. לדבריו, "המפקדים פשוטו כדברו החליטו כי יורו למרשי לפרוש בדצמבר 2007 והם אינם בוחלים באמצעים על מנת לשכנע את הממונים עליהם לסייע בכך, אף אם מדובר במתן חוות דעת שקריות למפקד הבסיס".

עוד עולה ממסמכים בפרשה, כי הדיון בערעורו של הנגד נערך ללא נוכחותו, ומבלי שניתנה לו הזדמנות להגיב כלפי ההאשמות. כעת דורש הנגד כי יוחזר לשירות לחודשים הספורים שנותרו לו על לקבלת את דרגת הרנ"ג, שתאפשר לו פנסיה גדולה יותר.

גורמים בצה"ל אומרים בתגובה, כי הטענות על תפירת תיק נגד הנגד אינן נכונות. מדובר צה"ל נמסר כי "הנגד לא פוטר אם כי פרש לגמלאות וזאת בהתאם לנהלים. באשר לטענות כאילו היה אמור לקבל דגת רנ"ג מבדיקה שנערכה בחיל האוויר עולה כי מעולם לא ניתנה לו הבטחה כי תוענק לו הדרגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully