וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השביתה: הסטאז'רים בהמתנה

ספי קרופסקי

21.12.2007 / 7:30

שביתת הסגל האקדמי הולידה קורבן נוסף על הסטודנטים והמרצים עצמם: שוק העבודה. בבתי החולים ובמשרדי העו"דים ממתינים

בזמן שהתפזרו ענני העשן משביתת המורים, ותושבי חדרי המו"מ קיבלו את אורך הנשימה שציפו לו כל כך, בוועדת החינוך בכנסת נערך דיון אופטימי פחות. זה קרה בשבוע שעבר: חברי הוועדה ביקשו מנציגי הממשלה, כמו גם מהציבור עצמו, לא להוריד מסדר היום את השביתה השנייה שהתחוללה במערכת החינוך. זו שניגנה כינור שני בלבד לשביתת המורים – שביתת הסגל האקדמי הבכיר. זוכרים?

מעבר לדיאלוג התגובות המצוי והצפוי בעת שביתה, הזהיר יו"ר הסגל הבכיר פרופסור צבי הכהן במהלך הדיון, בשקט, כי "צפויה להיות כניסה מסוימת של שנת הלימודים אל תוך הקיץ". לדבריו של הכהן, "סטודנטים במקצועות הרפואה והמשפטים שכבר קבעו סטאז', יצטרכו לדחות את הסטאז'. לא תהיה להם ברירה. אני מניח שמשרדי עורכי הדין לא יוותרו על הסטודנטים".

הכהן הצליח להניח את האצבע בדבריו על הנקודה שהח"כים שנכחו בדיון שכחו להזכיר. זו שמתייחסת לא רק לסטודנטים ולמרצים כקורבנות המידיים של השביתה הזו, אלא גם למוסדות הניזונים ממערכת ההשכלה הגבוהה בישראל: בתי החולים, משרדי עורכי הדין, משרדי רואי חשבון, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מאסטרנטים למחקר והרשימה ארוכה.

"לא רוצים לפגוע בלימודים"

"בית חולים גדול מקבל מדי שנה 50 עד 60 סטאז'רים", מסביר גיל פייר, סמנכ"ל רופאים באיכילוב. לדבריו, הסטאז'רים שהוא מקבל בכל מחזור "מתפקדים בבית החולים כרופאים לכל דבר: עובדים במחלקות השונות, משולבים כחלק מסידור העבודה ומקבלים חולים".

לדברי פייר, "היה והפקולטה תחליט שלא יסיימו את לימודיהם בזמן. הדבר הזה בהחלט יכול לפגוע במשימות. זה יוצר בור עצום של חצי שנה בכניסת הסטאז'רים למערכת". פייר ממשיך להסביר כי "יהיו פחות 30 רופאים ואפילו לבית חולים גדול כמו שלנו זה יוצר בעיה".

לפייר עצמו לא נותר אלא לקוות שהסטודנטים "ימצאו דרך להשלים את הלימודים". עם זאת, חשוב לו להסתייג ולהסביר כי בבית החולים "לא רוצים לפגוע חלילה ברמה ובאיכות בהכשרתם של הרופאים".

בינתיים - הסטאז'רים עובדים יותר

מהצד השני של המתרס התעסוקתי, הדברים נראים קצת פחות דרמטיים אבל עדיין מדאיגים. "מכיוון שאנחנו מעסיקים סטאז'רים בשני מחזורים שונים זה פחות קריטי בשבילנו", הסבירה עו"ד ליאת קינן, ראש תחום התמחות במשרד גילת, קנולר, גראוס ושות'.

"יחד עם זאת", המשיכה קינן, "אם באמת נמצא את עצמנו בחוסר זה עלול להיות בעייתי... הסטאז'ר הוא חלק מהצוות המשפטי, ומי שימלא את מקומו במקרה כזה הוא עו"ד", היא אומרת ומציינת כי הבעיה עלולה להתגבר במקרים דחופים שהמשרד מטפל בהם.

בתוך כך, קינן ציינה גם את הצדדים החיוביים לכאורה של השביתה. "אנחנו נהנים כי הסטאז'רים רוצים לעבוד יותר במהלך השביתה... הבעיה תיווצר כשהם יחזרו ללימודים, במיוחד עם אלו שמסיימים השנה". קינן הוסיפה, כי "הם אמורים להבחן בינואר ולהתחיל את ההתמחות. מה שעשוי לקרות - או שהמתמחים יאלצו לשלב עבודה במשרד ולימודים למבחני הלשכה בבית, או לדחות את ההתמחות וללמוד בלבד, או שיאלצו לדחות את מועד הבחינה ללשכה", היא מסבירה. "מי שנדפק בסופו של יום הם המתמחים. הם מי שיספגו את מירב הנזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully