וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ברק אובמה הוא זיקית פוליטית?

שי אילן

20.12.2007 / 15:02

מסתבר שהמועמד הדמוקרטי נמנע מלהצביע בעד או נגד חוקים שהיו מסבכים אותו עם בוחריו, בניגוד לתדמית ההחלטית שבנה

המועמד העולה של המפלגה הדמוקרטית, [[ברק אובמה]], התחמק רוב העת מלנקוט עמדה כשהיה סנטור מטעם אילינוי. במקרים רבים הוא לא הצביע בעד או נגד סוגיות שהיו מסבכות אותו והרישום מראה רק שהוא נכח בהצבעה, כך מדווח היום ה"ניו יורק טיימס". לעתים הצביע אובמה "נוכח", אפשרות השמורה לו כסנטור, בעקבות הוראות של הנהגת המפלגה הדמוקרטית.

לפי הדיווח, במקרים רבים אחרים הוא עשה זאת כדי לא להסתבך עם בוחריו ולפגוע בתדמיתו. במהלך שנות כהונתו כסנטור, הוא הצביע "נוכח" 130 פעמים.

זוהי סוגיה בעייתית מבחינת אובמה, משום שהפופולריות שלו נשענת במידה רבה על היותו נחרץ וברור בנושאים סבוכים. הרבה מהתעמולה השלילית נגד [[הילרי קלינטון]] התייחסה לחוסר ההחלטיות שלה בנושאים כמו עירק.

כעת תוקפים אנשי הקמפיין של קלינטון את אובמה באותן האשמות. לאחרונה התחמק אובמה מלהביע עמדה ביחס לשורת חוקים נגד הפלות ובעקבות כך מציגים אותו אנשיה של קלינטון כמי שמדבר ואינו עושה. בעבר השתמש אובמה בהצבעת "נוכח" לגבי חוק שהיה מאפשר לקטינים לעמוד לדין כמבוגרים. אילו היה מצביע בעד החוק, היה מסתבך עם הקהילה השחורה שהתנגדה לו. אילו היה מצביע נגדו, היה מצטייר כמתון מדי בענייני ענישה.

במחנה אובמה לא מתרגשים מההאשמות ואומרים שאין בהן ממש. לדברי אנשיו, אובמה השתתף ב-4,000 הצבעות והשתמש בזכות ה"נוכח" רק במקרים בהם לפי הבנתו היה משהו לקוי בחוק. דוברו של אובמה, ביל ברטון, אמר כי: "שום התקפה פוליטית של הרגע האחרון בקמפיין צמוד לא תמחק היסטוריה של מנהיגות אמיצה". מומחים פוליטיים אומרים שהאפשרות להצביע "נוכח" היא חלק מהתרבות הפוליטית של אילינוי, ואינה קיימת בכל מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully