וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יכולת הדיוק של רקטות הקסאם גדלה"

20.12.2007 / 11:09

קצין מודיעין ראשי בצה”ל: ההתמודדות של צה”ל עם הירי כמעט בלתי אפשרית. רקטת קסאם נחתה הבוקר סמוך לבי”ס בשדרות

קצין מודיעין ראשי תת אלוף יובל חלמיש אמר היום (חמישי) כי יכולתו של צה"ל להתמודד עם איום הקסאם היא קשה עד כמעט בלתי אפשרית. לדבריו, "לפעמים המזל משחק יותר מהיכולת שלנו, זה משפיע על העורף ועל המורל. זה כמו לחפש מחט בערימת שחת. במקרים רבים הפעילים מניחים את המשגרים בסמוך למבנים, ומפעילים אותם מרחוק. בזמן שהמשגר פועל, מי שהפעיל אותו כבר שותה קפה בבית. מטרתנו היא למצוא אותו לפני הירי, כי למצוא אותו אחר כך זה עניין מקרי".

חלמיש אמר את הדברים היום בכנס בנושא "אלקטרו אופטיקה בשדה הקרב העתידי" שנערך באוניברסיטת תל אביב. עוד אמר חלמיש כי "יכולות השרידות והדיוק של הקסאמים הולכות וגדלות. למרות שהקסאם מיושן והסבירות שהוא יפגע היא נמוכה, בסופו של דבר כשהטיל נופל במרכז בסיס צבאי, נפגעים 60 חיילים".

הוא הוסיף כי "הפלסטינים הבינו שהם יכולים להתמודד מולנו באמצעות ירי והם אינם צריכים להתמודד עם הכוחות הקרקעיים". לדבריו, הציר האירני-סורי מעביר הרבה אמצעי לחימה וידע לפיתוחם אל הפלסטינים. "האיום של הנשק הבלתי קונבנציונלי הולך ומתרחב, כשהשילוב הוא בין א-סימטרי לסימטרי. גם הצבא הסורי, שמכניס יותר טילי נ"ט ויותר קומנדו, עדיין לא עובד באופן עצמאי אלא משולב עם היחידות המשוריינות והממוכנות, וזוהי חלק מהמורכבות".

רקטת קסאם נפלה היום סמוך לחצר בית ספר "גיל" בשכונת נווה אשכול שבמרכז שדרות. לא היו נפגעים אך ממד"א נמסר כי 13 בני אדם לקו בחרדה ופונו לקבלת טיפול רפואי. בנוסף, מספר ילדים נזקקו להרגעה במקום. בשעות הבוקר נורו חמש רקטות נוספות לעבר הנגב המערבי. גם בתקריות אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully