וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונגרס אישר: 70 מיליארד למלחמה בעירק

20.12.2007 / 5:43

הקרב בין הדמוקרטים לנשיא הסתיים, לפחות עד השנה הבאה. התקציב יועבר לאישורו הסופי של בוש, שביקש מלכתחילה 190 מיליארד

הקונגרס האמריקאי אישר הלילה (חמישי) תקציב של 556 מיליארד דולרים, הכולל 70 מיליארד דולרים לטובת מימון פעילות צבא ארצות הברית בעירק ובאפגניסטן. התקציב יועבר לאישורו הצפוי של הנשיא ג'ורג' בוש, לאחר שאושר אתמול בלילה על ידי הסנאט. מדובר במחצית מהסכום ההתחלתי שדרש בוש לצרכי הביטחון – 190 מיליארד דולרים.

בשנה האחרונה ניסתה המפלגה הדמוקרטית למנוע את העברת התקציב בשל התנגדותה למלחמה, ובטענה כי אישורו יעניק לבוש "צ'ק פתוח" לעשות ככל העולה על רוחו בעירק. חבר הקונגרס, הדמוקרט דיוויד אוביי, אמר הלילה בתחושת השלמה, כי הדרך היחידה לשינוי המצב בעירק היא "לבחור במועמדים מתקדמים לסנאט", וב"נשיא עם סדר עדיפויות שונה".

התקציב שאושר מאגד תחתיו 11 מתוך 12 התקציבים שהקונגרס האמריקאי מאשר מדי שנה, הכוללים בין השאר תקצוב לביטוח בריאות לעניים ומבוגרים, קצבאות מזון לנזקקים, ביטחון פנים ותחום חקר החלל. 460 מיליארד דולרים כבר אושרו לטובת הפעילות השוטפת של הפנטגון, לא כולל עירק ואפגניסטן. במהלך השנה האחרונה דרשו הדמוקרטים מבוש להקצות את המשאבים למען תמיכה בפרויקטים לאומיים עבור משפחות מעוטות יכולת. 35 מיליארד דולרים מהתקציב יוקדשו לביטחון פנים ויוקצו לאבטחת נמלי תעופה וים.

700 מיליון דולרים יועברו לפקיסטן, לצורך סיוע צבאי וכלכלי, אך רק אם המדינה תעמוד בתנאים שארצות הברית תציב. מיליארד דולרים יועברו לסודן לצרכים הומניטאריים ולצרכי שלום. 3.7 מיליארד דולרים נוספים יוקצו לטובת החיילים המשוחררים החוזרים מעירק, הרבה יותר מהתקציב שביקש בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully