וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנח"ל מתלוננים: אין לנו מספיק ציוד

יהושע בריינר

19.12.2007 / 11:27

קצינים בחטיבה אומרים שהטירונים סובלים ממחסור בכדורי רובה ובמדי ב'. "אי אפשר לדמות ככה מצב מלחמה אמיתי", הם מסבירים

מפקדים בחטיבת הנח"ל טוענים כי יש מחסור חמור בתחמושת ובמדים בבסיסי האימון של החטיבה, ובשל כך הטירונים והחיילים אינם מתאמנים כראוי. לדבריהם, במהלך "שבוע כיתה", בו הם מתאמנים בלוחמה בקבוצה, מקבלים הטירונים הקצאה של 65 כדורים בלבד, פחות ממחסנית ליום, כמות שאיננה מספיקה לאימון אפקטיבי. החיילים והמפקדים נמצאים בימים אלה בטירונות והאימון המתקדם בבסיסי האימון החטיבתיים של הנח"ל שבדרום הארץ, שבסיומם יעברו לגבול לבנון.

"מדובר באימונים קריטיים לטירונים שבהם הם מתאמנים בין היתר על הסתערויות. איך אפשר לאמן חייל להסתער על האויב כמו שצריך, להחליף מחסניות תוך כדי, כשהוא מקבל כמות כדורים שהיא פחות ממחסנית ליום"? אומר אחד מהם, "עם כמות כדורים שכזו, אי אפשר לדמות מצב מלחמה אמיתי, בעיקר אם רוצים להפיק לקחים מהמלחמה האחרונה".

בנוסף טוענים המפקדים כי בבסיסים יש מחסור ניכר במדים. על פי נהלי צה"ל, כל חייל אמור לחתום על ארבעה זוגות של מדי ב', אולם בפועל מקבלים החיילים רק שלושה. "במקרה הטוב שניים מהם מתאימים", אומרים המפקדים, "אם אנחנו מבקשים להחליף אז פשוט אומרים לנו שאין. אנחנו כל יום נמצאים בשטח וזה כמעט בלתי אפשרי לעבור תקופה כל כך ארוכה עם שני זוגות מדים. היו אפילו מקרים שחיילים התאמנו על מדי א'".

גורמים בצה"ל אומרים כי כמות הכדורים המוקצית לכל חייל במהלך ההכשרה עומדת על אלפי כדורים, והם מוקצים על פי פרקי אימונים ותרגילים. מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צריכת האמל"ח בבסיס האימונים החטיבתי של הנח"ל תואמת את ההנחיות הצה"ליות בנושא מטעם זרוע היבשה". בתגובה למחסור במדים נמסר כי "ככלל, בצה"ל לא קיים מחסור במדים. מדובר במקרה נקודתי והליקוי תוקן".

  • עוד באותו נושא:
  • אימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully