וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרקוזי מזהיר את אסד מפני עימות בלבנון

שי אילן

19.12.2007 / 10:56

נשיא צרפת שוחח עם נשיא סוריה ואמר לו שזו "ההזדמנות האחרונה" להפעיל את השפעתו כדי שהבחירות לנשיאות בלבנון יתקיימו

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי הזהיר את נשיא סוריה, בשאר אסד, מפני חידוש העימותים בלנון, אם הבחירות במדינה לא ייערכו ביום שבת, כך מסר העיתון "אל חיאת". על פי הדיווח, סרקוזי שוחח עם אסד שלוש פעמים בטלפון והודיע לו שיום שבת היא "ההזדמנות האחרונה" לקיום הבחירות, ושעליו לפעול כדי לאפשר את קיומן.

לדברי סרקוזי, אם הבחירות לא יתקיימו, הוא ייאלץ "לחשוף את "הניתוח שלי לגבי סיבת אי קיומן". משמעות הדבר היא שסרקוזי עשוי לחשוף פרטים על האופן בו סוריה מפריעה לבחירת נשיא שאינו נוח לה.

"כעת הזמן למעשים, לא לדיבורים והבטחות", אמר סרקוזי לכתבים בפריס. נשיא צרפת ניסה להפעיל לחץ על אסד להשתמש בהשפעתו על לבנון לא רק לקיים את הבחירות, אלא גם לעכב את הדיונים על הרכבת ממשלה עד אחרי קיומן. הרכבת ממשלה כעת עלולה לגרום לפיצול פוליטי ולערעור פנימי מסוכן.

הבחירות לנשיאות בלבנון מתעכבות בגלל הקושי להגיע למועמד מוסכם. גורמים רבים, ביניהם ראש הקואליציה סאעד חרירי מאשימים את סוריה בעיכוב, משום שלדבריהם היא מרוויחה מהוואקום השלטוני במדינה. צרפת שלחה לאחרונה את שר החוץ שלה, ברנאר קושנר, ללבנון בניסיון לפתור את המשבר. גם גורמים אמריקאים עושים מאמצים להביא למינוי נשיא והרכבת ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully