וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנאט אישר: 70 מיליארד דולר למלחמה בעירק

19.12.2007 / 9:53

הדמוקרטים לא הצליחו לאלץ את הממשל להבטיח נסיגה עד 2008. הפנטגון: עירק בטוחה יותר אך הכוחות המקומיים עדיין תלויים באמריקאים

הסנאט האמריקאי אישר הלילה תוספת תקציב של 70 מיליארד דולר להמשך המלחמה בעירק ואפגניסטן. כמו כן, נכשל ניסיונם של הדמוקרטים בסנאט לאלץ את ממשל בוש להבטיח את הסגת הכוחות האמריקאים מעירק עד סוף 2008.

בתוך כך, דו"ח רבעוני של הפנטגון קובע כי הכוחות האמריקאים בעירק השיגו "התקדמות משמעותית" במהלך שלושת החודשים האחרונים, אך העברת הסמכויות הביטחוניות לכוחות העירקים מתעכבת.

הדו"ח גורס שעירק בטוחה יותר, וכי ההתקפות רחבות ההיקף הצטצמו בחצי מאז מרץ. מנהיגים סונים ושיעים יוצאים נגד כוחות [[אל קאעדה]] במדינה, וכוחות עירקים גדולים יותר לוקחים חלק במבצעים ולוקחים יוזמה במאמצי הלחימה נגד המורדים. מנגד, למרות שהכוחות העירקים גדלים, הם עדיין תלויים באימון ובלוגיסטיקה של האמריקאים. הדו"ח מזהיר גם שהאירנים ממשיכים לממן ולאמן את המיליציות השיעיות במדינה.

ב-BBC דווח, כי בפנטגון אומרים שההתקדמות העירקית תלויה ברפורמות כלכליות ופוליטיות. הדו"ח מציין כי כוחות המשטרה מושחתים וסובלים ממחלוקות עדתיות, והצבא העירקי מאבד 17% מכוחותיו מדי שנה בגלל שיעורי הפגיעות הגבוהים ועריקות משורותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully