וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעה: חברות ביטוח מסרבות לבטח עסקים בצפון

אתי אפללו

19.12.2007 / 7:11

בתלונה שהגישה חברה חלקאית לממונה על הביטוח, ידין ענתבי, נטען כי לאור העלייה בפשיעה באזור, נמנעות החברות מלספק שירותיהן

לאחר שנים שבהן סירבו חברות הביטוח לבטח כלי רכב בדרום עקב הפשיעה הגבוהה באזור, באחרונה הן מסרבות לבטח גם בתי עסק בצפון, לאור התרבות הגניבות ומעשי האלימות והחבלה שמבצעים גורמים עבריינים באזור.

תלונה על כך באמצעות עו"ד דוד ששון הגישה חברת הדסים, שעוסקת בפיתוח חקלאי, למפקח על הביטוח ידין ענתבי. בשלושת החודשים האחרונים סובלת הדסים מהתנכלויות ומעשי אלימות ואף שימוש בנשק חם מצד גורמים פליליים ,שלטענתה מטילים אימה על כל הצפון. בפנייתה לענתבי מציינת הדסים את ההתנכלויות מהן סבלה, כמו פריצה למתחם הקבוצה באזור התעשייה בראש פינה וגניבה של מנועים הידראוליים שפורקו ממכונות חקלאיות, הצתה של קומביין ושתי משאיות, וזריקה של שני רימוני רסס לעבר משרדי החברה.

עוד מציינת הדסים כי המשטרה מגלה אוזלת יד בטיפול בגורמים הפליליים. על פי התלונה שהוגשה לענתבי, במשך השנים ביטחה הדסים את עסקיה בחברת הכשרה ביטוח של איש העסקים אלי אלעזרא, באמצעות פוליסות שונות - ביטוחי צד ג', ביטוחי כלים חקלאיים, כלי רכב ומשאיות וביטוח חבות מעבידים. לאחר שדווח להכשרה ביטוח על הצתת הקומביין, הודיעה החברה כי היא מבטלת את כל הפוליסות מכל סוג שהוצאו על ידה, באופן חד-צדדי.

גם החברות האחרות סירבו

עוד צוין בתלונה כי לאחר שהכשרה ביטוח ביטלה את הפוליסות, פנתה הדסים לחברות ביטוח נוספות וביקשה מהן לבטח את רכושה ופעילותה, אך הן סירבו לעשות כן. בתלונה מצוין כי תופעת האלימות בצפון היא תופעה כללית ממנה סובלת לא רק קבוצת הדסים אלא גם משקים וחקלאים בסביבה, קבלנים, חברות הובלה, מסעדות ואולמי אירועים. החברה מבקשת את התערבותו של ענתבי למנוע ביטול גורף של פוליסות: "לא יעלה על הדעת שחברת ביטוח תוכל לסיים חוזה באופן חד-צדדי, בעוד שכל גורם אחר המתקשר בחוזה איננו יכול לעשות כן", אומרים בהדסים. לחלופין מבקשת הקבוצה מענתבי לגרום לכך שחברות ביטוח אחרות יהיו נכונות לבטח את פעילותה תמורת פרמיה סבירה, או שהמדינה, באמצעות הזרוע הביטוחית שלה, חברת ענבל, או כל זרוע אחרת, יבטחו את הפעילות בעצמם.

הדסים מציינת כי ללא התערבותו של ענתבי, ולאור אוזלת ידה של המשטרה, תיאלץ החברה לשלם דמי חסות לגורמים עברייניים או לסגור את עסקיה. מהכשרה ביטוח נמסר בתגובה: "אנו לא נוהגים לדווח על הפעילויות עם לקוחותנו מטעמי סודיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully