וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראון מבטיח: ועידה בינלאומית בבית לחם

19.12.2007 / 1:16

ראש ממשלת בריטניה אמר בתום פגישה עם אבו מאזן כי בוועדה יגויסו כספים לרשות. הבית הלבן: בוש מגיע לאזור כדי לקדם המו"מ

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון הבטיח אמש (שלישי) כי ארצות הברית ובריטניה יפעלו למען קיום ועידה בינלאומית בבית לחם בשנה הבאה, במטרה לתמוך בכלכלה הפלסטינית. בראון אמר בתום פגישה עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן כי הוועידה תיערך במהלך מרץ-אפריל 2008. לדבריו, "עצם קיום הוועידה יהווה איתות חשוב לגורמים בקהילה הבינלאומית להשקיע בכלכלה הפלסטינית וליצור מקומות עבודה וצמיחה בשטחים הפלסטינים".

בראון הוסיף כי הוועידה בבית לחם תהיה המשך ישיר של ועידת המדינות התורמות בפריס, שנחתמה אתמול, ובמהלכה גייסה הרשות הפלסטינית 7.4 מיליארד דולרים. בראון גם התייחס לירי רקטות הקסאם מעזה ואמר כי על הרשות לוודא שפעילות זו תיפסק.

אבו מאזן התייחס בדבריו לוועידת אנאפוליס ואמר כי ישראל והפלסטינים ניצבים בפני "הזדמנות פז היסטורית להגיע לשלום". עם זאת, אבו מאזן גינה את המשך הבנייה בהתנחלויות בגדה המערבית. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודינה אמר בראיון לרשת CNN כי פעילות ישראל בעזה מקשה על המשך התהליך המדיני. רודינה קרא לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל כדי שתעמוד בהתחייביותיה.

בתוך כך, דוברת הבית הלבן דנה פרינו אמרה הערב כי ביקורו של הנשיא האמריקאי ג'ורג' בוש באזור בחודש הבא נועד "לקדם את המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים". לדבריה, "בהמשך לוועידת אנאפוליס ולוועידת המדינות התורמות, בוש יעודד את הצדדים להמשיך במשא ומתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully