וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירוע כפר קנא - פעולה בתום לב"

ספי קרופסקי

18.12.2007 / 16:18

בעדותו בוינוגרד אמר מזוז, כי מלחמת לבנון היתה המשפטית ביותר בתולדות המדינה. לדבריו, צה"ל פעל בהתאם לחוק הבינלאומי

"מלחמת לבנון הייתה המלחמה המשפטית ביותר בתולדות מדינת ישראל", כך הגדיר היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז את מלחמת לבנון השנייה בעדותו מול ועדת וינוגרד שהותרה לפרסום היום (שלישי). מזוז ציין כי במהלך הלחימה "היה ליווי משפטי של הפרקליטות הצבאית", בכל הרמות.

מזוז נשאל על תפקידו בצומת קבלת ההחלטות, בהיותו שותף לדיוני הקבינט הסגורים במהלך המלחמה. הוא תיאר את יחסי הכוחות בין הדרג המשפטי לבין המדיני. "אני באופן בסיסי חשבתי תמיד, שאנחנו צריכים להציב בפני הדרג המדיני את הכללים, והם ייקחו אחריות על היישום. במציאות הסתבר לי שזה לא עובד כך".

היועץ המשפטי נשאל, האם הפעילות הצבאית של צהל בכפר קנא, הייתה פשע מלחמה. מזוז הכחיש את ההאשמות האלו ואמר כי צה"ל פעל לפי החוק הבינלאומי. " המבחן של הפרופורציונליות הוא לא מבחן התוצאה". לדבריו, "המבחן הוא ההנחה שאם החלטה ניתנה בתום לב, על סמך מידע מסוים, ומסתבר שנפלה טעות".

לפיו, "במובן הזה אני חושב שהאירוע בכפר קנא עונה באופן מובהק על כללי המשפט הבינלאומי. מי שאישר אותו - המידע שהיה בפניו, לפי מה שאני יודע, היה כזה שהיה עונה באופן מובהק על כללי המשפט הבינלאומי. ואחר-כך הסתבר שהיה משהו שלא ידעו".

"ניתנה האפשרות להביע עמדה"

בנוגע להדלפות מהדיונים הסגורים, אמר לחברי הוועדה כי "הנושא לצערי הוא מכת מדינה. זה נושא מאוד בעייתי לבדיקה בכל מקרה. וכשמדובר בפורומים פוליטיים זה כמעט בלתי אפשרי לחקור הדלפה". לדבריו, "זה כרוך בדרך כלל בקבלת מידע על התקשרויות, בלחקור עיתונאים. כלומר, אנחנו עוסקים פה בשני גורמים שיש להם סוג של חסיונות".

על שיטת קבלת ההחלטות בהנהגה, מזוז סבר כי זו עבדה באופן טוב. "ההתרשמות הכללית שלי היא שהיה מאמץ לתהליך קבלת החלטות מסודר". לדבריו, "ההתרשמות שלי הייתה שהדיונים היו פתוחים, כלומר - ניתנה אפשרות להביע עמדות ודעות שונות, והיו לפעמים מחלוקות גם בין הדרגים המקצועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully