וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרצים קוראים לאולמרט להתערב במשבר

ספי קרופסקי

18.12.2007 / 13:42

הסגל האקדמי הבכיר ששובת כבר 52 ימים טוען: "האוצר מנהל איתנו מו"מ על גבי כותרות העיתונים, והיחיד שיכול לעזור הוא רה"מ"

נציגי הסגל האקדמי הבכיר קוראים היום (שלישי) לראש הממשלה "להתערב באופן מיידי במשבר בהשכלה הגבוהה". נציגי הסגל האקדמי הבכיר, השובתים כבר 52 ימים, טוענים כי "האוצר מנהל את המו"מ על גבי כותרות העיתונים, והיחיד שיכול לפתור את המשבר הוא ראש הממשלה".

יו"ר הסגל האקדמי, צבי הכהן, אמר כי "אולמרט לא יכול להמתין למחר. בכל יום שעובר מאבדת ההשכלה הגבוהה יותר ויותר סטודנטים המבטלים את לימודיהם, וגוברת הסכנה של התממשות המחדל של ביטול הסמסטר. לא יתכן ששר האוצר יקיים איתנו מו"מ מעל דפי העיתון בשעה שפקידיו לא נפגשו עם נציגינו זה 9 ימים".

בתוך כך, התאחדות הסטודנטים איימה שוב כי תחריף צעדים בשל שביתת המרצים. יו"ר ההתאחדות איתי שונשיין אמר כי "אם אולמרט, תמיר ובר-און לא יתעוררו, לא נאפשר להם לישון דקה אחת בלילה". לדבריו, ההתאחדות עשויה "להשבית את הלימודים באוניברסיטאות, לחסום כבישים, להבעיר צמיגים ולהפגין בכל רחבי הארץ, על מנת להפעיל לחץ על הממשלה להביא לסיום מהיר של שביתת המרצים ומציאת פתרון".

המרצים מוחים על שחיקת שכרם, ודורשים להגדילו. הוויכוח העיקרי מול האוצר נסוב סביב רמת השחיקה של השכר. המרצים טוענים כי שכרם נשחק ב-35%, בעוד שהאוצר טוען כי שכרם נשחק בהרבה פחות, בין 5% ל-11% בלבד. כמו כן, המרצים דורשים לחשב את שחיקת שכרם החל מ-1997, אך לטענת האוצר, עד 2001 שכרם הוסדר במסגרת הסכם קיבוצי, ולכן יש לחשב את השחיקה משנה זו בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully