וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מח"ש: השוטרים למדו לשבש חקירות

ספי קרופסקי

18.12.2007 / 12:06

בדיון שנערך בוועדת הפנים סביב תפקודה של מח"ש, אמר ח"כ אלדד כי "מח"ש הפכה בעיני הציבור למחלקה לטיוח חקירות שוטרים"

"השוטרים הנחקרים באים מוכנים לחקירה, מכירים את כל הטריקים ושומרים על קשר שתיקה ביניהם". כך אמר היום (שלישי) ראש המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הרצל שבירו בדיון בוועדת הפנים.

בדיון, שנערך בעקבות דו"ח האגודה לזכויות האזרח, בו נטען כי מח"ש ממעטת לחקור שוטרים, התייחס שבירו לפרשת השוטרים מנהריה, ואמר כי גם במקרה הזה, "השיבושים היו לאורך כל הדרך, שוטרים חיפו אחד על השני ולא העידו באירועים שהחבר שלהם חשוד בהם".

בישיבה עצמה נמתחה ביקורת חריפה על מח"ש. יו"ר הוועדה, אופיר פינס אמר כי כשרוב התלונות לא נחקרות ונדחות על הסף, הציבור יפסיק להאמין למח"ש. "הצדק לא חייב רק להיעשות אלא להראות", לדבריו. פינס התרעם גם על כך שנציגי מח"ש הגיעו ללא נתונים לדיון. "זה מקומם שאתה מגיע לכאן בלי הנתונים האלמנטריים - זה חשוד בעיניי", אמר.

ח"כ אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) היה אף חריף יותר, ואמר כי "אם אי אפשר להרשיע שוטרים פלילית אחרי שגרמו ל-10% נכות לח"כ (בהתייחסו לפציעתו של ח"כ אפי איתם באירועי עמונה - ס.ק), אני תוהה מה קורה למתלוננים ערבים בוואדי ערה". עוד אמר אלדד, כי "מח"ש הפכה בעיני הציבור למחלקה לטיוח חקירות שוטרים. או שמח"ש היא גוף של חובבנים שלא מסוגל להגיע לאמת או שאיננו רוצה להגיע לאמת".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ענה בתגובה לאלדד בציניות – "ברוך הבא למועדון". לדבריו של טיבי, "אין הפגנה שבה אנחנו משתתפים ולא מקבלים מכות. הן בקרב הרוב היהודי והן בקרב המיעוט הערבי יש אבדן אמון במח"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully