וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעיה האמיתית של האתיופים

אילן שניג

18.12.2007 / 11:52

אילן שניג נכח בהפגנת האתיופים הקודמת והבין למה איש אינו מקשיב להם: בגלל הנימוס. הלוואי שהמדינה היתה מנומסת כמוהם

האתיופים שוב מפגינים. מה הם רוצים? אם תנסו לרדת לשורש טיעוניהם, תגיעו למסקנה שהם רוצים כבוד. הדבר החמקמק הזה, שאף אחד עוד לא נתן לאף אחד במדינה שלנו. בטח לא לעולים "נבערים" מארצות החום. אני די בטוח שאנשי עיריית פ"ת עדיין לא מבינים במה חטאו: מבחינתם, גם הציבור וגם הנערות האתיופיות יוצאים נשכרים מכך שאין הן משולבות בבית ספר רגיל. בסך הכל הם רצו להקל על כולם. חבל שלא הצליחו להסביר את זה טוב יותר לנערות האתיופיות, שהרי ידוע שלאתיופים יש קצת קשיי קליטה. אבל אם מסבירים להם הרבה ולאט, הם בסוף מבינים, כי הרי בסופו של דבר הכל מתחיל ונגמר בחינוך.

האתיופים תמימים. זו מעלתם וזה גם חסרונם. אין סיכוי שהמוסדות ישנו את יחסם כלפיהם בעתיד הנראה לעין. הם לא מבינים את זה לא כי הם טיפשים, אלא כי זה פשוט בלתי נתפס. הרי המדינה טרחה והביאה אותם לארץ, אז כנראה שהם חשובים לה. אז זהו, שלא. במדיניות הקליטה של האתיופים בארץ נעשו כל השגיאות האפשריות: ריכוזם בשכונות נפרדות ביישובים מעוטי יכולת ופריפריאליים דנה אותם מראש למעמד של עבדים. מבצעי העבודות השחורות. במצב הזה אין להם באמת מה לעשות עם תעודת בגרות ומה לחפש בבתי ספר רגילים. ההפגנות האחרונות מסמלות אולי את רגע ההתפכחות של הקהילה האתיופית, רגע ההכרה שככה זה לא יכול להימשך.

בלי רעש זה לא יעבוד

נכחתי בהפגנה הקודמת שלהם על שערי עיריית פ"ת. הם עמדו בשקט מופתי עם שלטים מוכנים היטב, עצבות בעיניהם. כאילו לא היו בטוחים שמגיע להם להפגין. עד מהרה הסבירו להם העיתונאים שאם לא יהיה כאן אקשן הם יקומו וילכו. בלית ברירה שלחו את צעיריהם לחסום כביש כדי שיוכלו להיכנס למבזק הבא בקול ישראל ובוואלה! חדשות. חסמו את הכביש ומיד קלטו מה עשו וקראו לצעירים לחזור, זה הרי לא מנומס להתנהג ככה. הלוואי שהמדינה היתה מתנהגת בנימוס כזה כלפיהם: מרחיקה אותם מבתי הספר, קולטת מהר מה עשתה ומשיבה את העניינים למסלולם.

אנחנו תמיד מפגרים קצת אחרי ארה"ב, אבל אני מאמין שלא ירחק היום וגם מקרבנו יקום מרטין לותר קינג אתיופי ויגיד שיש לו חלום. ובחלומו הוא יורד לאמריקה ומקבל גרין קארד וחי כאחרון האמריקאים בעושר ועושר עד עצם היום ההוא. אמן.

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully