וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפסקת העלייה מאתיופיה - גזענות"

שולמית אביצור

18.12.2007 / 11:30

מאות מפגינים בירושלים נגד החלטת שר הפנים להפסיק את העלייה מאתיופיה. "לא יתכן ששר יחליט זאת על דעת עצמו"

מאות מבני העדה האתיופית נאספים מאז שעות הבוקר (שלישי) מול בנייני האומה בירושלים, במטרה לצאת לתהלוכה שתסתיים מול משרד ראש הממשלה, שם הם מתכוונים להפגין נגד החלטת שר הפנים, מאיר שטרית, להפסיק את העלייה מאתיופיה.

לטענת מארגני ההפגנה, באתיופיה עדיין נמצאים 8,500 יהודים שמחכים לעלות לישראל, רבים מהם קרובי משפחה של יהודים שכבר עלו לארץ. המפגינים טוענים כי ההחלטה להפסקת העלייה נובעת מגזענות, והם נושאים שלטים הקוראים "שחררו את משפחתנו", "הצעת שר הפנים – פשע נגד הציונות" ו"די לאפליה".

ההחלטה נגד הציונות

שלומית ממן מהארגון שתי"ל, טוענת כי בנוסף למאות המפגינים, היו אמורים להגיע להפגנה כמה מאות נוספים, אך במרכזי הקליטה איימו עליהם שאם ילכו להפגנה, הם לא יקבלו משכורות החודש, משום שבאותה שעה עליהם להתייצב בלשכות התעסוקה.

אחד המפגינים הוא ליאור אבבה, בן 33, שעלה לארץ מאתיופיה לפני 23 שנה. "שר הפנים יוצא נגד הציונות" הוא טוען. "לא יתכן ששר יחליט על דעת עצמו לעצור עלייה. אם ממשלת ישראל הולכת ומחפשת בכוח להעלות יהודים מהמערב, אין סיבה שהיא לא תעלה אנשים שעזבו מרצונם את הכפרים, הבתים והרכוש שלהם, מתוך ציונות, ומחכים כבר עשר שנים לעלות. מה הם אמורים לעשות, לחזור לכפרים אחרי עשר שנים? לאן בדיוק? זאת פשוט גזענות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully