וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

אסף רותם

17.12.2007 / 23:26

המגמה השלילית שהחלה לפני מספר ימים נמשכת לאור החשש מהורדת ריבית נוספת. מדד דאו ג’ונס ירד בכ-1.3% והנאסד"ק איבד כ-2.3%

המסחר בוול סטריט התנהל בירידות שערים, זה היום השלישי ברציפות. מדד דאו ג’ונס ירד בכ-1.3% ל-13,165 נקודות ומדד נאסד"ק איבד כ-2.3% והשלים נפילה של כ-5.4% בשבוע, ל- 2,574 נקודות. מדד S&P500 איבד כ-1.5%.

המגמה השלילית שהחלה לפני מספר ימים בשווקי וול סטריט נמשכת לאור החשש כי האינפלציה תגביל את יכולתו של הבנק הפדרלי להמשיך ולהוריד את שער הריבית.

אינפלציה גבוהה מהצפוי במחירים הקמעונים והסיטונים בנובמבר, מקטינה את האפשרות להורדת ריבית נוספת בחודש הבא. בשוק החלו לעלות חששות כי עליות המחירים והחוסן בצריכה הפרטית יקשו על הבנק הפדרלי להמשיך ולהוריד את הריבית במטרה לשחרר את מחנק האשראי בשוק הפיננסי. אלן גרינספאן, היו"ר הקודם של הבנק הפדרלי, הצטרף לעמדה זו כשאמר ביום שישי כי הסיכויים למיתון בארה"ב "גדלים בבירור, והצמיחה הכלכלית מתקרבת לעצירה".

כלכלני ג’יי פי מורגן ומורגן סטנלי מצטרפים היום לעמדתו של גרינספאן ומזהירים מפני סטגפלציה גלובלית. לדבריהם, הצמיחה העולמית צפויה להאט בתחילת 2008 לרמתה הנמוכה ביותר מזה ארבע שנים, בשעה שהאינפלציה
יואכים פלס, הכלכלן הראשי לענייני כלכלת העולם בשלוחה הבריטית של מורגן סטנלי, מעריך כי "מה שצפוי לנו בעתיד הוא תקופה של סטגפלציה - צמיחה מעטה, אם בכלל, בשילוב של עלייה באינפלציה בכלכלות המתקדמות".

היו שראו בנתוני הגירעון בחשבון השוטף של ארה"ב לרבעון השלישי נקודת אור אפשרית. מהדו"ח עולה כי הגירעון במאזן השוטף של ארה"ב ברבעון השלישי הצטמצם ל-178.5 מיליארד דולר או 5.1% מהתמ"ג. זהו הגירעון בחשבון השוטף הנמוך ביותר כנתח מהכלכלה מאז הרבעון הראשון של 2004.

עם זאת, דו"ח מדד מנהלי הרכש של אמפייר סטייט למגזר הייצור שפורסם היום מצביע על נפילה של למעלה מ-50% במדד, שירד ל-10.3 נקודות בדצמבר מ-24.7 נקודות בנובמבר.

בשוק המניות בלטה ענקית התוכנה אדובי (סימול ADBE), שנסחרה במגמה שלילית ואיבדה כמעט 3%, לקראת פרסום דו"ח הרבעון הרביעי של שנת 2007, לאחר סיום המסחר.

עוד בלטה מניית גוגל, שהמשיכה להיאבק ברף 700 הדולרים, ממנו היא נסוגה היום כלפי מטה.

אלביט מערכות הודיעה היום על קבלת חוזה לאספקת מטוסים ללא טייס לצבא דרום קוריאה. המטוסים מיועדים לצורכי ביון ואיסוף מידע לטווח של עד 60 קילומטר. לא נמסר היקף העסקה.

אורמת טכנולוגיות חתמה על חוזה חדש לתקופה של 20 שנה, לאספקה קבועה של 30 מגה-וואט חשמל לחברת SCE מקליפורניה, תמורת 26 מיליון דולר בשנה. החוזה עשוי לגדול להיקף של עד לרמה של 100 מגה ואט חשמל.

בלופוניקס, העוסקת בפתרונות מודרניזציה למערכות תוכנה מיושנות, סיכמה על ביצוע השלב הראשון בעסקה למודרניזציה של מערכות המחשוב בחברת ביטוח אירופית. במסגרת השלב הראשון תבצע בלופניקס הערכה של מערכות המחשוב ותציע מפת דרכים להמשך השדרוג.

למרות שלושה ימי ירידות במחיר הנפט, מחירו בתקופה האחרונה שיכנע את האנליסטים בסיטיגרופ להפוך את גישתם לחיובית יותר בנוגע למגזר יצרניות הנפט. בסיטי מעריכים, כי הפחד מנפילה בשווקים ב-2008 עשוי להשפיע בעיקר על חברות המחזיקות מלאי גדול. לכן, העלו שם את ההמלצה לחברת דלק US ל"קנייה" מ"החזק" עם מחיר יעד של 25 דולר למניה. בנוסף מעריכה החברה כי אתנול ימשיך לשמש כגורם עיקרי בייצור הרווחים של בתי הזיקוק.

סרגון המשיכה לאבד גובה לאחר יומיים של ירידות במסחר בתל אביב.

יצרנית ציוד התקשורת אורכית הכריזה על מספר שינויים בהנהלת החברות הבנות וביניהם מינויו של אורי שלום, סגן הנשיא בחברה הבת קוריגנט, לסמנכ"ל כספים במקומו של אביב בוים, שמונה למנכ"ל חברה בת אחרת, טיקרו.

קומברס הודיעה היום על הרחבת ההסכם שלה עם חברת אלטל (Alltel) האמריקאית לתפעול שירותי חיוב בזמן אמת עבור לקוחות ה-PrePaid (תשלום מראש) של החברה. העסקה מוערכת בכ-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully