וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תוקף בעזה: 12 הרוגים מאז אמש

ניר יהב ויהושע בריינר

18.12.2007 / 8:23

מאז אמש הרג צה"ל 12 פעילי ג'יהאד וחמאס. בין ההרוגים: מפקד הג'יהאד האיסלמי בעזה. בג'יהאד מאיימים: נבצע פיגועי התאבדות

הפלסטינים מדווחים כי שני פעילי חמאס נהרגו וארבעה נוספים נפצעו בתקיפה של חיל האוויר על מוצב של המשטרה הפלסטינית בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי צה"ל תקף בתגובה לירי הקסאמים על הנגב המערבי. בכך עולה ל-12 מספר ההרוגים מאז שעות הלילה ברצועת עזה. בין ההרוגים הלילה מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי בעזה, מאג'ד חראזין.

בהודעה שהוציא הג'יהאד האיסלמי נאמר כי "נפתחו הדלתות לגל של פיגועי התאבדות". הזרוע הצבאית של הארגון מסרה גם כי ימשיכו ללכת בדרך המאבק. "לעמנו הפלסטיני וללוחמי 'פלוגות אל-קודס' אנו מבהירים: נמשיך ללכת בדרכו של המפקד השהיד מאג'ד חראזין, כדי שהאויב הנפשע יידע שפעולות חיסול נגד מפקדינו משכנעות אותנו יותר ויותר להמשיך להילחם באויב בכל מקום".

"אם האויב סבור שחיסול חראזין יחליש את נחישותנו, הוא טועה", הבהירו בזרוע הצבאית. "דמו שנשפך יוסיף לנו כוח ורצון לסלק את האויב מפלסטין. אנו מודיעים כי הטילים של 'פלוגות אל-קודס' יפגעו בכל היישובים בסמוך לרצועת עזה. האויב לא ירגיש בטוח גם בגדה המערבית ולא בשטחינו שנכבשו ב-48' (שטחי ישראל – נ.י)".

מטח של רקטות קסאם נורה הבוקר לעבר ישראל בתגובה לחיסול פעילי הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה. לא דווח על נפגעים, אך נזק נגרם לרכוש. בנוסף, פלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף גם בגדה והרג בכיר בג'יהאד האיסלמי בג'נין. מדובר צה"ל נמסר, כי התקיימה פעילות של צה"ל במהלך הלילה בקבטיה ובמהלכה היו חילופי אש, אך לא ידוע להם על נפגעים.

לפחות ארבעה פעילי ג'יהאד איסלמי נהרגו בתקיפת חיל האוויר במחנה הפליטים ג'בליה שבצפון רצועת עזה, כך דיווחו גורמים פלסטינים. עוד דווח, כי הפלסטינים נורו מחוץ למסגד. בצה"ל אישרו את התקיפה.

בלילה הרג צה"ל שלושה פעילי ג'יהאד בשכונת שייח' עג'לין במערב רצועת עזה. אחד הפעילים הוא בכיר במערך הרקטות של הג'יהאד, כרים דחדוח. הפלסטינים מדווחים כי בתקיפה נפצעו מספר פלסטינים.

קודם לכן, תקף חיל האוויר הישראלי מכונית בשכונת א-שייח' רדואן שבמערב העיר עזה וגרם למותם של שלושה פלסטינים. אחד מהם הוא מאג'ד חראזין, מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד בעזה. לפי הדיווחים של גורמי רפואה מהרצועה, שבעה פלסטינים נפצעו, כמה מהם ילדים. תנועת הג'יהאד האיסלמי הגיבה בחריפות לחיסול חראזין.

בצה"ל שבעי רצון

חראזין נחשב לאחד המבוקשים הבכירים ביותר, ומיוחסת לו אחריות לשיגור פעילים בג'יהאד לצורך ביצוע פיגועי התאבדות והפעלת חוליות היורות רקטות קסאם לעבר ישראל. שלושת ההרוגים נסעו במכונית המלאה בחומרי נפץ. כתוצאה מהתקיפה הישראלית נשמע קול נפץ אדיר והשלושה נהרגו במקום.

בצה"ל הביעו שביעות רצון רבה מהחיסולים הלילה, בעיקר מהריגתו של חראזין. "במהלך הלילה נוצרו מספר הזדמנויות לביצוע חיסולים ממוקדים בגורמי טרור בכירים שלקחו חלק פעיל מאוד בירי טילים לעבר ישראל", אומר גורם ביטחוני, "הריגתו אמש של חראזין הוא תוצאה של עבודה מודיעינית רבה, שהביאה בסופו של דבר למבצע שסיים למעשה את פרקו של המחבל הבכיר ביותר שפעל נגדנו. ארגוני הטרור חייבים להבין שיש מחיר לירי קאסמים ומרגמות לעבר ישראל, ועל אף שאין כוונה להיכנס למבצע רחב היקף, אנחנו עדיין מסוגלים להגיע עד לראשי הארגונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully