וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה ערכה ניסוי בטיל בליסטי חדש

17.12.2007 / 17:46

הטיל שוגר מצוללת גרעינית מצד אחד של המדינה לצידה השני. לטענת הרוסים, הטיל גובר על כל מערכות ההגנה הקיימות

התעשייה הצבאית הרוסית ערכה ניסוי בטיל בליסטי, שלטענת הצבא יכול לחמוק מכל מערכת ליירוט טילים. הטיל שוגר מצוללת גרעינית בים ברנץ שבחוג הארקטי ופגע במטרה בקמצ'טקה, בצידה השני של רוסיה, בחוף האוקיאנוס השקט. על פי ההודעה, הטיל שוגר מצוללת מתחת לים, כדי לנסות את מבצעיות הכוחות הימיים הגרעיניים. בהודעה לא נמסר באיזה סוג של טיל מדובר.

בשנים האחרונות עורכת רוסיה ניסויים תכופים בטילים בליסטיים, שנתפסים על ידי ההנהגה הצבאית כמרכיב שיחזיר לרוסיה את עוצמתה האסטרטגית. על פי מפקד המערך האסטרטגי, הגנרל סולובצוב, רוסיה תוכל להתגבר על כל מערכת הגנה נגד טילים בשנים הקרובות, גם על מערכות עתידיות. לדברי סולובצוב, ניתן יהיה להציב את מערכות הטילים ברחבי רוסיה בשנים הקרובות, תוך התבססות על מערכת "טופול-אם" שרוסיה מפתחת מזה כעשור.

סולובצוב הוסיף שמערכות ההגנה שארצות הברית מתכוונת להציב בצ'כיה ובפולין, למורת רוחם של הרוסים, עשויות לשמש מטרות לגיטימיות לטילים, אם הנסיבות ידרשו זאת. "אנחנו חייבים לנקוט צעדים שיבטיחו שיכולת ההרתעה הגרעינית של רוסיה לא תיפגע", אמר סולובצוב. לדבריו, הוא לא יכול לפסול את האפשרות שאם יעשה ניסיון כזה ובמקרה שתיפול החלטה בדרג הצבאי הבכיר, המערכות נגד טילים בצ'כיה ובפולין יהיו על הכוונת של הטילים הרוסיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully