וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים יקבלו 7.4 מיליארד דולר

17.12.2007 / 19:44

המדינות התורמות יעבירו את הסכום ב-3 השנים הקרובות. חמאס: הוועידה - הכרזת מלחמה. אבו מאזן: רוצים דיאלוג עם חמאס

שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר בסיום ועידת המדינות התורמות בפריס כי הרשות הפלסטינית תקבל 7.4 מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. בסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח, כי לדברי קושנר המטרה היתה לגייס 5.6 מיליארד דולר, והמדינות המשתתפות הצליחו לגייס 7.4 מיליארד דולר.

מוקדם יותר אמר דובר חמאס ברצועת עזה, סאמי אבו זהרי, כי "ועידת המדינות התורמות בפריס היא ועידת (הכרזת – נ.י) המלחמה על חמאס". אבו זהרי התייחס לדברי נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, שקרא לפלסטינים לעמוד מאחורי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ולדברי אבו מאזן שהבהיר את חשיבות מפת הדרכים. "אבו מאזן הרס כל אפשרות של דיאלוג עם חמאס", אמר אבו זהרי. "והאחריות לכך מוטלת עליו".

בנאומו בפני משתתפי הוועידה בפריס התחייב אבו מאזן כי כספי הרפורמה והפיתוח שתקבל הרשות הפלסטינית יושקעו גם בגדה המערבית וגם ברצועת עזה. בנאומו בפני עשרות המשלחות קרא אבו מאזן לישראל להקפיא באופן מיידי את הבנייה בהתנחלויות ולפתוח את המוסדות שסגרה בירושלים.

אבו מאזן קרא למדינות להיות מעורבות בתהליך המדיני. לדבריו, מה שמנע מרצועת עזה לקרוס מבחינה כלכלית היא ממשלתו בגדה של סלאם פיאד, אשר שילמה משכורות לפקידים. אבו מאזן אמר כי על חמאס לחזור בו מההפיכה שביצע בעזה ואז יהיה ניתן לקיים עימו דיאלוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully