וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תתחילו לדאוג לבריאות המשתמשים בסלולרי"

ספי קרופסקי

17.12.2007 / 16:12

אופיר פינס תקף את אנשי משרד התקשורת בדיון בנושא בוועדת הפנים. התחייב לפעול לחקיקה ש"תקנוס" משתמשים כבדים במכשיר

ועדת הפנים קיימה היום דיון סוער בעקבות המחקר הישראלי שמצא קשר מובהק בין שימוש בטלפונים ניידים להתפתחות גידולים סרטניים ושפירים בבלוטת הרוק. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר פינס, התחייב שהכנסת תיזום חקיקה, שעיקרה תמחור שיחות שיהווה תמריץ לקיצור השימוש בטלפון - ככל שמדברים יותר, התעריף לדקת שיחה יעלה. החקיקה תכלול גם חובת מכירת אוזניות עם כל טלפון סלולרי, אזהרה על המכשירים עצמם והגנה על ילדים מפני הקרינה.

ד"ר סיגל סדצקי, שהובילה את המחקר החדש, אמרה בדיון שיש קשר בין סרטן למשך וכמות השיחות מהטלפון הסלולרי, ולדבריה, ישראל בולטת לעומת שאר המדינות. על פי המחקר, לאחר חמש שנות שימוש נצפתה עליה של 34% בסיכון לפתח גידול בצד הראש בו נוהגים להחזיק את הטלפון הסלולרי. "אם לדמות את השימוש בטלפון הסלולרי לעישון", אמרה ד"ר סדצקי, "אנחנו מדומים לאוכלוסיה שמעשנת שתי חפיסות ביום. העולם מעשן רק שתי סיגריות ביום".

פינס פנה במהלך הדיון לנציגי משרד התקשורת ואמר להם: "במקום להתעסק עם ניידות המספרים, תתחילו לדאוג לבריאות המשתמשים בסלולרי. לצערי, העשייה הכוללת בתחום הזה היא מחדל לאומי והפקרה קשה של בריאות הציבור. אני מפציר במשרד הבריאות לא להמתין, אלא ללכת קדימה כדי להגן על בריאות הציבור בכלל ועל בריאות הילדים בפרט".

ח"כ דב חנין (חד"ש) אמר שאי אפשר להמתין לוודאות מחקרית כדי לגבש מדיניות ציבורית. "אם נמתין עד שלב הוודאות נגיע למצב מאוד מסוכן", אמר חנין.

נציג הבריאות בדיון, פרופ' מנפרד גרין, אמר בתגובה כי מנכ"ל משרד הבריאות קיים דיון בממצאי המחקר, והמשרד דורש לקיים מחקר לפני שמשרד התקשורת יאשר הכנסת טכנולוגיות סלולריות חדשות. מנגד, נציג משרד התקשורת, משה גלילי, אמר שאין לו המלצות לשר בעקבות הדו"ח. נציגי המשרד להגנת הסביבה אמרו שהם לא מעונינים להסיק מסקנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully