וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אכהן כראש ממשלה אם מדוודב ינצח

17.12.2007 / 17:04

מפלגתו של פוטין בחרה רשמית את מדוודב כמועמדה. פוטין: "אל לנו לחשוש להפקיד את גורלה של רוסיה בידיו של האדם הזה"

"אם אזרחי רוסיה יביעו אמון בדימיטרי מדוודב ויבחרו בו לנשיא המדינה, אני אהיה מוכן לשמש ראש ממשלה", אמר היום (שני) נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הנשיא נאם בכינוס של חברי מפלגתו, שבחרו בשבוע שעבר במדוודב לנציגם בבחירות לנשיאות ואישררו היום רשמית את הבחירה. אם שופטים על פי הבחירות לפרלמנט שנערכו החודש, הרי שלמדוודב לא תהיה כל בעיה להיבחר לנשיאות, שכן הציבור תומך בצורה גורפת במפלגתו של פוטין.

"אנחנו לא צריכים לפחד או להתבייש להעביר את המפתח לכוח העיקרי במדינה ואת עתידה של רוסיה לאדם כזה", אמר פוטין, שמדוודב הוא נאמנו. על פי הדעה הרווחת, הבחירה במדוודב, שקודם על ידי פוטין לתפקידים בכירים ושאין לו בסיס תמיכה משלו במפלגה, מבטאת את משאלתו של פוטין לשמור על כוחו. פוטין הבטיח למפלגתו שאין כוונה לשנות את מאזן הכוחות הקיים בין ראש הממשלה לנשיא, ושהוא יעבוד בכפוף לנשיא אם מדוודב ייבחר. על פי החוקה הרוסית, ראש הממשלה ממונה על ידי הנשיא, שיכול גם לפטר אותו.

על פי פרסומים בעיתונים רוסיים, ראש צוות הקרמלין סרגיי סוביאנין עתיד לעמוד בראש מסע הבחירות של מדוודב, יחד עם ולדיסלב סורקוב, האסטרטג הראשי של הקרמלין. משמעות המינוי של השניים היא ירושתו של פוטין למדוודב. פרשנים אומרים שזה אחד האופנים בו מתכוון פוטין לשמור על כוחו, כשלמעשה רק הנשיא יוחלף בממשל החדש אחרי הבחירות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully