וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבדואים יהפכו לאיום אסטרטגי על צה"ל"

יהושע בריינר

17.12.2007 / 14:59

לדברי קצין בכיר בצה"ל, "הבדואים יושבים על הגדרות של בסיסים בנגב, ומכאן יכולים לעשות הכל". קצינים אחרים הדגישו: מדובר בבעיה אזרחית

קצין בכיר בצה"ל אמר היום (שני), כי הבדואים עלולים להפוך לסיכון אסטרטגי על צה"ל. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר הקצין, כי "במידה ולא נטפל בעניין הבדואי בהקדם, הנושא יהיה לנו לרועץ. הוא עלול להגיע עד כדי איום אסטרטגי. הם יושבים על הגדרות של חלק מהבסיסים, ומכאן הם יכולים לעשות הכל. אין ספק שגורמי טרור ינסו לנצל אותם למטרותיהם, וחייבים לתת על כך את הדעת". הקצין הוסיף: "העניין הזה מטריד אותנו מאוד".

מפקד בסיס חצרים, תת אלוף שלי גוטמן, התייחס לבדואים במסגרת הרצאתו בפני הפורום לפיתוח הנגב, שהתכנס היום בנבטים. לדבריו, "אי אפשר לפתח את הנגב ללא התייחסות לבדואים". בהרצאתו הוא הציג מפות ותצלומי אוויר המראות התפתחות של יישוב בדואי בסמוך ליישוב נבטים, ואמר "הם מתפשטים, ושלא יהיה ספק בכך. אם ב-2005 מספר הבדואים עמד על 145 אלף, היום הוא כבר עומד על 165 אלף, ומי שחושב שזה סטטוס קוו מטעה את עצמו. זה מתחיל בכמה פחונים ואחרי תקופה יש שם התיישבות קבע. בלי קידום הנושא הנגב לא יתפתח". עם זאת, הדגיש גוטמן כי "זוהי בעיה אזרחית. זוהי סוגיה עמוקה שקשורה למדינה. זה חלק מהאתגר של פיתוח הנגב והוא קשור בעשייה לאומית".

קצינים אחרים סירבו להתייחס לנושא, וטענו כי פתרון הבעיה מוטל על המדינה ולא על צה"ל. לדברי אחד מהם, "חייבים למצוא פתרון בעניין הבעלות על הקרקעות באזור מול הבדואים ולפתח את נושא החינוך וההשכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully