וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הבולבול יכול!

18.12.2007 / 7:39

הוא קולני, נע בחבורות ועושה בלגן, ממש כמונו הישראלים. וואלה! חדשות קוראת לבחור בבולבול כציפור הלאומית של ישראל

בחירת הציפור הלאומית של מדינת היהודים מאפשרת לנו להעניק כבוד גדול לציפור קטנה ולתקן עוול של שנים. הבולבול, צנוע ולא יפה מדי, מתאים היטב לתפקיד פרזנטור במסע הפרסום. בניגוד למדינות שבחרו למקם נשרים נועזים על סמל המדינה או בזים חדי מקור על דגלים, טוב נעשה אם נבחר ציפור קטנה וצעקנית כציפור הייצוגית של מדינת ישראל.

עזבו אותנו מציפורים חטובות כנף או תנשמות אינטליגנטיות למראה. הבולבול מגיע מהטריבונות הקולניות ביותר בשכונת המצוקה הפריפריאלית על ענפי העצים. ציפור נטולת גינונים שמעדיפה לשרוד. תסתכלו על הבולבול ותראו אותנו. כניסתו של הבולבול לסלנג הישראלי ככינוי לאיבר מין גברי, אסור שיעמוד לו לרועץ במאבק על ייצוג האומה.

למה בולבול – דבר הפרשן (עמיר בלבן)

עם כל הכבוד לכל המועמדים המתחרים לכתר הציפור הלאומית, רק הבולבול באמת יכול לשמש כסמל ישראלי אמיתי. בולבול בערבית הוא ככל הנראה הזמיר המקראי (שיר השירים פרק ב' פסוק י"ב). הבולבול נפוץ בכל רחבי הארץ, שירתו נעימה ומשמחת, נשמעת באביב מתחת לכל חלון בעיר ובכפר. הוא מצוי בישראל ובמדינות השכנות וגם שם החיבה אליו רבה.

כמונו הישראלים, הבולבול קולני, נע בחבורות ולעיתים עושה בלגן, אך תמיד ברוח טובה. כמו הישראלים, הוא מבצע את המשימה אבל לא תמיד בדרך הכי קפדנית. הקן בנוי בחפיפניקיות והבולבול בונה על כך שמזג האוויר בעונת הקינון יהיה רגוע. רוח חזקה עלולה לגרום לפירוק הקן. בנוסף, הבולבול נוטה להשוויץ, או במילים שהישראלים מבינים - לרוץ ולספר לחבר'ה. לצורך בניית ביתו הוא נעזר בכוח עבודה פלסטיני (כלומר גוזל את הקן מהצופית, המכונה Palestine Sunbird). את הריפוד של הצופית הוא תולה מחוץ לקן כדי שהחבר'ה יראו. הבולבול אכן קצת מבולבל: את קינו הוא בונה הפוך – הריפוד בחוץ. הבולבולים הם גם הורים מדהימים: מיד לאחר האכלת הגוזלים, הבוגר ממתין לפליטת הלשלשת של הגוזל ומיד בולע את כל התכולה. ומעל הכל, הבולבול אמיץ: אם יתגלה נץ או חתול, יסתערו כל הבולבולים על האויב עד שיסתלק.

נכון, שמו נקשר לאבר המין הגברי, אך לא באשמתו. כפיצוי הוא מופיע בשירים נהדרים (על ראש הברוש שבחצר, בולבול תגיד לי למה). בנוסף לכל תכונות האופי המשובחות, יש לציין גם את צורתו וצבעיו: שחור, אפור וצהוב, בעלי איכות עיצובית המתאימה ליצירת לוגו לאומי מהפנט ביופיו. הצביעו בולבול - סוף סוף סמל לאומי שלא יבייש אותנו.

עמיר בלבן, התחנה לחקר ציפורי ירושלים, בחברה להגנת הטבע, שיזמה את תחרות בחירת הציפור הלאומית.

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully