וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית: הטבות לאנשי קבע שיעברו לדרום

יהושע בריינר

17.12.2007 / 14:23

חיל האוויר מגבש שורת הטבות שתהפוך את המגורים בדרום לאטרקטיבים. בין הצ'ופרים: תיעדוף בקבלת רכב ובנסיעות לחו"ל

במסגרת פורום צה"ל לפיתוח הנגב, שהתכנס היום בבסיס חיל האוויר בנבטים, הציג חיל האוויר תוכנית שנועדה לשכנע את אנשי הקבע של החיל לעבור להתגורר ולשרת בדרום.

ראש להק כוח אדם בחיל האוויר, תת אלוף רמי בן אפרים, אמר כי אנשי קבע רבים מסתייגים מהמעבר לדרום. לדבריו, "זה קשה מאוד להביא אותם לפה, מכיוון שהמקום עדיין לא נתמך בתשתיות המתאימות, בכבישים וברכבות, וזה שינוי תרבותי לעבור מהמרכז לנגב". ואולם, הוא הסביר כי "חיל האוויר מחוייב להחלטת הממשלה לפתח את הנגב, והוא ראש החץ במעבר הצבא דרומה".

על מנת להפוך את החיים בדרום לאטרקטיבים יותר בעבור אנשי הקבע, גיבש חיל האוויר שורה של הטבות למי מהם שיסכים לעבור. "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה יגרום לאשתו של הקצין לקחת את הקריירה המבטיחה שלה בתל אביב ולהביא אותה למקום שהוא כרגע שומם, רחוק וחסר תעסוקה" אומר בו אפרים, "הדברים הכי חשובים בהקשר הזה הם המגורים, התעסוקה והחינוך".

"בוא לדרום, צא לחו"ל"

בן אפרים, שהתייחס להטבות שהחייל יעניק לעוברים לדרום, סיפר כי צה"ל שכר חברת כוח אדם שתסייע לבני או לבנות הזוג של אנשי הקבע למצוא מקום עבודה באזור הנגב, תסייע להם בכתיבת כוחות חיים ובהכוונה תעסוקתית.

בנוסף, הוא אמר שאנשי הקבע שיעברו לדרום יהנו מסיכויים גבוהים יותר לקבלת מכסות פרישה גבוהות, יציאה למסעות לפולין במסגרת הפרויקט "עדים במדים", ותיעדוף במתן רכבי ליסינג. "רב סרן שיבוא לבסיס רמון יקבל רכב לפני רב סרן שיעבור לבסיס רמת דוד", הדגיש בן אפרים. הטבות נוספות יהיו העדפה בתוכניות השירות, השתתפות במימון שכר לימוד אוניברסיטאי ועזרה בתשלום שכר דירה לזוגות צעירים.

בין הבסיסים שיעביר צה"ל לדרום יהיו בסיס חיל האוויר בלוד, שיעבור לנבטים, בסיסי חיל התקשוב שיעברו לבאר שבע, חלק מבסיס גלילות שיעבור לשטח שיוקם באזור עומר ועיר הבה"דים. כחלק מתוכנית זו, בונה בונה צה"ל 4 פרוייקטים של מגורים אזרחיים בדרום: בבאר שבע, מיתר, עומר ולהבים. פרויקט מגורים נוסף מתוכנן לקום בערד, כאשר המטרה היא שהשכונות יאוכלסו על ידי משפחות אנשי קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully