וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם לרוצח החייל אולג שייחט

17.12.2007 / 12:32

מוחמד ענבתאווי, שחטף ורצח את החייל ב-2003, נידון לעוד 15 שנות מאסר בגין ניסיונות חטיפה נוספים, חברות בארגון טרור והחזקת נשק

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום מאסר עולם ועוד 15 שנה על מוחמד ענבתאווי, בן 23 מכפר כנא, שהורשע בחודש שעבר בחטיפתו ורציחתו של החייל אולג שייחט ז"ל ובעוד שורה של עבירות בטחוניות נוספות. במהלך הקראת גזר הדין אירעה מהומה בבית המשפט בעקבות עימות בין משפחתו של ענבתאווי למשפחת הנרצח.

ענבתאווי, שהשתייך לארגון טרור הפעיל בגליל, חטף את שייחט בצומת בית רימון ביולי 2003. לאחר הרצח, ענתבאווי ומוחמד חטיב, חבר נוסף בארגון שנהרג באפריל 2004 לאחר שירה על סיור מג"ב, הטמינו את גופת החייל בבור שחפרו במטע זיתים.

ענבתאווי הורשע גם בכמה עבירות בטחוניות נוספות, בהן חברות ופעילות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע, ארבעה ניסיונות נוספים לחטיפת חייל בנסיבות מחמירות, נשיאת נשק והובלתו, יריות באזור מגורים ועוד.

על פי הכרעת הדין, השתייך ענבתאווי לארגון "חופשיי הגליל", שפעל בגליל התחתון בין השנים 2002 ו-2004, ותכנן פיגועים נגד ישראל על רקע לאומני. הארגון קנה וייצר כלי נשק לצורך ביצוע הפיגועים. באפריל 2004 חטפו ענבתאווי ונאשמים נוספים את החייל אולג שייחט, ורצחו אותו.

גופתו של שייחט, אז חייל בן 20 מנצרת עילית, נמצאה במטע זיתים ליד נצרת שבוע לאחר שנעלם. בחיפושים אחריו השתתפו מאות מתנדבים ואנשי כוחות הביטחון. ענבתאווי נעצר מיד לאחר החטיפה והודה בהאשמות, אולם לאחר מכן חזר בו וטען כי ההודאה נגבתה ממנו באמצעים פסולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully